reklamı kapat

POPÜLER

Telefon, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar iade edilemeyecek

Telefon ve bilgisayarlar iade edilemeyecek, iade kargo ücretini alıcı karşılayacak

 - Güncelleme: 23 Ağustos 2022 15:56

Ticaret Bakanlığı internetten alışverişlerde değişikliğe gitti. Telefon, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar iade edilemeyecek.

Paylaşılan habere göre Ticaret Bakanlığı’nın internetten alışverişi kapsayan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı. Bu bağlamda da Cayma hakkının istisnaları başlığında bulunan Madde 15’e eklemeler yapıldı. Tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı durumlara, “Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler”, “Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler” ve “Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler” maddeleri eklendi. Bu maddeler ile beraber artık telefon, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar koşulsuz olarak iade edilemeyecek (Yüksek ihtimalle ayıplı ürünler hariç). Bu değişiklikler 1 Ekim tarihinde yürürlüğe girecek.

Yapılan güncelleme kapsamında Ekşi Sözlük üzerinde ses getiren önemli bir adım daha atıldı. Buna göre artık iade kargo ücreti ayıplı mallar haricinde müşteriye ait olacak. Bu konuda eklenen madde tam olarak şöyle: “(3) Tüketici, ön bilgilendirmede kararlaştırılması ve satıcının öngördüğü taşıyıcı ile iadesinde tutarına yer verilmesi halinde teslim masraflarını geçmemek üzere iade masrafını karşılamakla yükümlüdür. Ancak, tüketiciye teslim edilen malın kanunun 8 inci maddesi kapsamında ayıplı olması durumunda tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilebilir.”

Bu değişikliğe üzülen yanında sevinen çok sayıda kişi de bulunuyor. Özellikle E-Ticaret ile uğraşan kişiler bu sistemi çok olumlu buluyor. Çünkü Türkiye’de ücretsiz iade sistemini çok ciddi şekilde suistimal edenler bulunuyor. Bu konuda Ekşi Sözlük’te bir satıcı şu açıklamayı yapıyor: “E-Ticaret satıcısıyım. Aynı ürünün 4 farklı rengini deneyip diğer üç rengini iade gönderen, kargo ücretini de bana ödeten ablamıza buradan selamlarımı gönderiyorum…”

Telefon ve fazlası için atılan adım yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin konsept elektrikli otomobili ile tanışın