Küresel ısınma kendisini hiç olmadığı kadar yakından gösteriyor. Bu nedenle de çevreye verdiğimiz zararı azaltan her teknoloji ve gelişme büyük önem arz ediyor. İşte bunlardan birisiyle karşımıza Qantas Havayolları çıkıyor.
Qantas Havayolları, kısa süre önce Amerika Birleşik Devletleri’nden Avustralya’ya ilk kez biyoyakıt kullanan Boeing 787 Dreamliner ile uzun mesafe uçuş gerçekleştirdi. Bu uçuşta uçağın deposunda hardal tohumundan üretilen ile harmanlanan 24 ton yakıt yer alıyordu. Bu sayede gerçekleştirdiği tek bir uçuşta emisyonunu yüzde 7 oranında azaltan uçak, gelecek için büyük bir potansiyel ortaya koydu. Kanada merkezli Agrisoma Bioscienses şirketi tarafından hazırlandığı belirtilen bu biyoyakıt, direkt olarak “Brassica carinata” hardal tohumu kullanılarak üretiliyor. Söylendiği kadarıyla bir hektarlık ürün, 400 litre biyoyakıt ve 1400 litre yenilenebilir dizel getiriyor. Jet yakıtına kolaylıkla dönüştürülebildiği için tercih edilen hardal tohumu, belirtildiği üzere kolaylıkla da yetiştirilebiliyor. Sonuçta elde edilen yakıtın normal jet yakıtlarıyla aynı testlere girdiği söylenirken, sektör standartlarının karşılanabildiği belirtiliyor. Bu arada Qantas Havayolları 2020 yılında biyoyakıt kullanarak düzenli olarak uçuşlar gerçekleştirmek istiyor. Denemenin en uzun rotalardan birinde yapılması ise ufak uçuşlarda büyük fayda sağlanacağını gösteriyor.
Sadece bir uçaktan bu kadar emisyon kesilmesi, tüm uçakların bu tarz yakıtlar kullandığında ne kadar fark yaratabileceğini gösteriyor. Sadece uçaklar değil diğer birçok alanda da aktif olarak kullanılan biyoyakıtlar, elektrik dönüşümü öncesinde oldukça faydalı görünüyor. Elektrik dönüşümü dememizin arkasında ise tamamen elektrikli yolcu uçaklarının da geliştiriliyor olması yatıyor.