Türkiye’de sosyal medya konusunda yeni bir döneme geçiş yapılacağını sizlere aktarmıştık. 1 Ekim’de yürürlüğe giren yasa ile Türkiye’de günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları artık burada temsilci bulundurmak zorunda.
Facebook, reklam yasağı öncesinde Türkiye’de temsilcilik açacağını belirtmişti. Facebook’un ardından Twitter ve Pinterest ile ilgili önemli bir gelişme yaşandı. Twitter, Pinterest ve Scope‘a reklam vermek yasaklandı. Sosyal uygulamalar bu yılın nisan ayına kadar temsilci atamaması durumunda bant genişliği yüzde 50 oranında kısıtlanacak. Nisan ayından sonra Twitter, Pinterest ve Scope’a 1 ay süre verilecek. Mayıs ayına kadar temsilci atanmaması durumunda ise bant genişliği yüzde 90 oranında kısıtlanacak. Temsilciliğin hala açılmaması durumunda ise üç servise de erişim engeli gelecek.
Kararı sosyal medya hesabından duyuran Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Yükümlülüğe uymamakta ısrar eden sosyal ağların bant genişliğinin daraltılması en son istediğimiz yol” ifadelerini kullanarak karara uymamakta ısrar eden sosyal medya ağlarının sırasıyla bant genişliklerinin daraltılacağını işaret etti. Sayan konuya ilişkin yaptığı açıklamada, şu ifadeleri belirtti;
Ekim 2020’de yürürlüğe giren yasanın 3’ncü aşaması olan ‘Reklam Yasağı’, Resmi Gazete’de yayımlandı. 7253 sayılı yasa gereği Türkiye’ye resmi temsilci atamayan yurt dışı kaynaklı sosyal medya şirketleri, artık ülkemizden reklam alamayacak. Reklam yasağının uygulamasını; BTK, BDDK, TCMB, VDK ve ilgili tüm kamu kurumlarımız hassasiyetle denetleyecek. Ayrıca reklam veren şirketlere de ceza kesilecek.