Elektrikli otomobil pazarının en üstünde yer alan ismi Tesla, bugün yine menzil verileri üzerinden gündemde yer alıyor.
Tesla tarafından üretilen ve satılan Model serisi elektrikli araçların menzil değerleri geçtiğimiz aylarda ortaya atılan iddiaya göre firma tarafından fazla şişiriliyor. Bu konuda şimdiye kadar çok fazla şikayet alan ve bu yüzden menzil değerlerinde bazı güncellemeler yapmak zorunda kalan firma, birçok sürücüye göre menzil konusunda verdiği sözleri tam olarak tutmuyor. Kendi menzil verilerini normalde uygulanabilir olmaktan uzak, aşırı optimal şartlar üzerinden verdiği söylenen firma, daha önce duyduğumuz kadarıyla ABD merkezli olarak gelen menzil şikayetlerini olabildiğince azaltmak adına özel bir ekip dahi kurmuş. Bu Las Vegas merkezli olarak 2022’de kurulan ekibin amacı, aracının menzili açıklanan resmi veriden daha düşük olan kişilerin şikayet bildirimlerini ve resmi servise gelme talebini olabildiğince azaltmak olmuş.
Konuyla ilgili bilgi sahibi olan ancak ismi açıklanmayan kaynaklar Reuters’a yaptıkları açıklamada, bahsi geçen bu ekibin haftada 2.000 kadar vakayla ilgilendiğini aktarıyor. Mümkün olduğunca çok sayıda vakayı hızlı bir şekilde kapatmayı hedefleyen ekip üyelerinin, bir süre sonra araç sahiplerine uzaktan bir kontrol dahi gerçekleştirmeden “aracınızda sorun yok” demeye başladığı söyleniyor.
Tesla’nın menzil ile ilgili şikayetleri ele almak için Las Vegas merkezli olarak kurduğu ekibin şu an kullanılmadığı, gelen şikayetlerin artık Utah’taki servis danışmanları tarafından ele alındığı belirtiliyor. Bu durum elbette çok kabul edilebilir durmuyor.
Örneğin Reuters’a konuşan bir müşteri, büyük bir menzil farkından bahsediyor. Sürücü sahibi olduğu Model 3’ün bazı senaryolarda tam şarjla sadece 241 km gittiğini, bunun da reklamı yapılan menzilin yaklaşık yarısına denk geldiğini söylüyor.
Tesla’nın bu sürücüye aracındaki bataryanın sağlıklı / sorunsuz olduğunu söylediği ve servis ziyaretini iptal etmeye çalıştığı aktarılıyor. Peki son aşamada ne oldu? Bugün öğrendiğimiz kadarıyla bu konuda gelen çok sayıda şikayet sonrasında ABD Adalet Bakanlığı (DOJ) bir resmi inceleme başlattı.
Araçlarda teknik sorun olmadığı için iptal edilen servis bildirimlerini ve buna neden olan yazılımsal olarak şişirilen menzil değerlerini resmi olarak incelemeye alan “DOJ”, bu incelemeler sonrasında firmaya bir ceza verebilir ve menzil değerlerinin aktarımı konusunda katı kurallar getirebilir.