Elektrikli otomobil pazarının en üstünde yer alan ismi Tesla, bugün araç içi menzil hesabında kullandıklarını açıkladı.
X (Twitter) üzerinde bir paylaşım yapan Tesla, “Bir rota ve buna bağlı olarak varıştaki pil yüzdesi hesaplanırken, aracınızdaki yerleşik navigasyon sistemi şunları dikkate alıyor” dedi ve kullanılan tüm değişkenleri şöyle açıkladı:
– Rüzgar hızı ve yönü
– Yükseklik/derece
– Trafik hızı
– Ortalama hızlanma/yavaşlama
– Ortam sıcaklığı
– Nem ve basınç
– Güneşin durumu ve bulut yoğunluğu
– İlk batarya yüzdesi
– İlk batarya sıcaklığı
– Brüt birleşik araç ağırlığı
– Yuvarlanma direnci
– Aerodinamik sürükleme katsayısı
– HVAC (Klima) kullanımı
– Araca özgü enerji tüketimi (Ekstra ağırlık yapan bisiklet rafı veya benzerlerinin varlığı)
– Batarya ön koşullandırması
Bu değişkenlere bakarak girilen rotanın aşamalarında ve sonunda araçta ne kadar batarya kalacağını hesaplayan firma, bu konuda en kararlı sonuçlardan birisini sunduklarını belirtiyor. Bu durum elbette sürücüler için oldukça önemli çünkü sağlanan veriler sayesinde yolda şarj bitmesi gibi istenmeyen bir durum ortadan kaldırılmış oluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tesla araç menzili konusunda bundan önce kötü haberler ile gündeme gelmişti. Kaçıranlar için Tesla tarafından üretilen ve satılan Model serisi elektrikli araçların menzil değerleri geçtiğimiz aylarda ortaya atılan iddiaya göre firma tarafından fazla şişiriliyor. Bu konuda şimdiye kadar çok fazla şikayet alan ve bu yüzden menzil değerlerinde bazı güncellemeler yapmak zorunda kalan firma, birçok sürücüye göre menzil konusunda verdiği sözleri tam olarak tutmuyor.
Kendi menzil verilerini normalde uygulanabilir olmaktan uzak, aşırı optimal şartlar üzerinden verdiği söylenen firma, daha önce duyduğumuz kadarıyla ABD merkezli olarak gelen menzil şikayetlerini olabildiğince azaltmak adına özel bir ekip dahi kurmuş. Bu Las Vegas merkezli olarak 2022’de kurulan ekibin amacı, aracının menzili açıklanan resmi veriden daha düşük olan kişilerin şikayet bildirimlerini ve resmi servise gelme talebini olabildiğince azaltmak olmuş.
Konuyla ilgili bilgi sahibi olan ancak ismi açıklanmayan kaynaklar Reuters’a yaptıkları açıklamada, bahsi geçen bu ekibin haftada 2.000 kadar vakayla ilgilendiğini aktarıyor. Mümkün olduğunca çok sayıda vakayı hızlı bir şekilde kapatmayı hedefleyen ekip üyelerinin, bir süre sonra araç sahiplerine uzaktan bir kontrol dahi gerçekleştirmeden “aracınızda sorun yok” demeye başladığı söyleniyor.
Tesla’nın menzil ile ilgili şikayetleri ele almak için Las Vegas merkezli olarak kurduğu ekibin şu an kullanılmadığı, gelen şikayetlerin artık Utah’taki servis danışmanları tarafından ele alındığı belirtiliyor. Bu durum elbette çok kabul edilebilir durmuyor.
Örneğin Reuters’a konuşan bir müşteri, büyük bir menzil farkından bahsediyor. Sürücü sahibi olduğu Model 3’ün bazı senaryolarda tam şarjla sadece 241 km gittiğini, bunun da reklamı yapılan menzilin yaklaşık yarısına denk geldiğini söylüyor.
Tesla’nın bu sürücüye aracındaki bataryanın sağlıklı / sorunsuz olduğunu söylediği ve servis ziyaretini iptal etmeye çalıştığı aktarılıyor. Peki son aşamada ne olmuştu? Geçtiğimiz aylarda öğrendiğimiz kadarıyla bu konuda gelen çok sayıda şikayet sonrasında ABD Adalet Bakanlığı (DOJ) bir resmi inceleme başlattı.