Nisan ayındaki ilk tanıtımının adından Çin’de seri üretim versiyon için düzenlenen etkinlikle birlikte, NIO ES8 sokaklara çıkmak için artık hazır.
Tesla’nın elde ettiği başarılar ardından, özellikle 2017 içerisinde girişim olarak ortaya çıkan hemen her marka “Tesla Avcısı” olarak lanse edildi. Artık son günlerini yaşadığımız yılda, bu iddia ile ortaya çıkmış markaların ne derece başarılı olduğunu da elde ettikleri destekler ölçüsünde görebiliyoruz. 1360 beygirlik güçle dünyanın en hızlı elektrikli hiper otomobili EP9 adından söz ettiren Çin merkezli NIO, finansman konusunda ciddi bir başarı elde etmiş sayılı markalardan birisiydi. Kasım 2016’da tanıttığı EP9’un ardından geçtiğimiz nisan ayında ilk seri üretim modeli olmak üzere ES8’i karşımıza çıkartan NIO, anavatanında gerçekleştirdiği özel bir etkinlikle aracın tüm teknik değerlerini de resmileştirdi.
Tesla Model X’in karşısına dikkat çeken özellik ve servislerle çıkan NIO ES8 sınıfının en ucuzu olmasıyla da övgüyü hak ediyor. Geçtiğimiz dönemde açıklanan teknik değerlerden önce seri üretim versiyonun performans değerlerine göz atalım. Üzerinde 70 kwh‘lık batarya ile gelen model test koşullarında tek seferde 355 kilometre menzil kat edebilmiş. Bu değer gerçekçi günlük kullanıma vurulduğundaysa yaklaşık 300 kilometrelik bir kullanımın mümkün olduğu söyleniyor. Şirketin batarya kısmında sunduğu ve üzerinde durulması gereken parçaysa kiralama hizmeti. Renault ZOE‘de de gördüğümüz kiralama yapısında kullanıcılar dilerlese aylık 200 dolar civarında ücret karşılığında batarya kiralayabiliyor. Buna ek olarak şirketin inşaa edeceği batarya değişim istasyonlarında sadece üç dakikada ES8’e yeni bir batarya takılabiliyor. Planlara göre 2020 yılına kadar 1.100 adet batarya değişim istasyonu kullanıma hazır hale getirileceğini de belirtmeden geçmeyelim.
Toplamda 4.978 milimetre uzunluğa ve 2.998 milimetre aks mesafesine sahip olan ES8’in şasi ve altyapı malzemeleri alüminyum alaşım parçalardan üretiliyor. 3 metreye yakın aks mesafesiyle sayesinde 7 kişinin rahatlıkla seyahat edebileceği aracın koltuk düzeni 2-3-2 şeklinde. Dış tasarımının yanında kokpitiyle de ferah ve teknolojik bir alan vadeden ES8’in konsol merkezinde konumlandırılan multimedya ekranı Tesla modellerinde olduğu gibi devasa bir tableti andırıyor. Araçta otonom sürüş konusunda da diğer örneklerde gördüğümüz parçalar mevcut. Üzerinde beş tane radar, 12 ultrasonik sensör, Mobileye tarafından geliştirilmiş yazılım teknolojisi ve Nvidia çip setini barındıran ES8’de çok ciddi teknolojik asistanlar var. Şerit ve park asistanları gibi yaygın olanların yanı sıra, yaya-bisiklet algılama ve yol işaretlerine göre otomatik hız ayarlayıcısı gibi parçalar sunulan özellikler arasında ön planda. İlk 10 bini “Founder Edition” etiketiyle 83.000 dolara satışa sunulacak olan NIO ES8, ardından 57 bin dolarlık fiyatla (devlet teşviği ile) Çin’de kullanıcılarla buluşacak.