Opel Corsa-E dinamiklerinin bambaşka bir seviyede test edileceği ralli versiyonu, önümüzdeki yaz döneminde adından söz ettirmeye çalışacak.
Yeni jenerasyonun tanıtımıyla birlikte ilk olarak karşımıza çıkarılan Opel Corsa-E, aslında markanın elektriğe bakışıyla ilgili de önemli mesajlar içeriyordu. Grandland X‘in hibrit versiyonuna kavuşmasıyla da diğer isimler için bir ışık niteliği taşıyan Corsa, kendisini için beklenen bir adımı daha gerçekleştirmeye başlıyor. Elektrik gücünün ralliye yansıyacağı yarışlar için özel bir yarış versiyonu geliştirilmeye başlanan otomobil, ilk testleriyle Almanya’da yer alan merkezde asfalta çıktı. Yıl içerisinde konsept olarak tanıtılan Corsa-E Rally‘nin, yapılan dokunuşlarla artık daha ciddi olduğunu da net şekilde görebiliyoruz.
Aracın masada görünen teknik detaylarını anımsamak için baktığımızda aslında seri üretim versiyondan bir fark görmeyeceğiz. Aynı ünite üzerinden 136 PS güce ve 260 Nm torka sahip olan Corsa-E Rally’de 50 kWh’lık batarya paketine yer veriliyor. Bu kombinasyonla birlikte WLTP standartları gereği yaklaşık 340 kilometre menzil kat edebilen versiyonun kendine özgü noktaları da yok değil elbette. Mühendisler bu noktada sürüş modları kartını öne sürerek işin içerisine Yarış, Yağmur ve Ekonomi olmak üzere üç farklı seçeneği devreye sokuyor. 2020/2021 sezonu için toplamda 20 adet Corsa-E Rally versiyonu üretmeyi planlayan Opel, üniteyle birlikte şasi olarak da bazı zorlukların üzerinden gelmek zorunda. Önümüzdeki yaz dönemi için hazır hale getirilmesi planlanan araçların aynı aralıkta ilk sınavlarını da vermesi bekleniyor.
Corsa-E