Ford Otosan ve AVL arasında gerçekleştirilecek çalışmalar araçların yakıt verimliliği ve güvenlik gibi noktalarda elini güçlendirecek.
Ulaşımın geleceği olarak nitelendirilen sürücüsüz araçlarla ilgili gelişmeleri genellikle Amerika merkezli olarak görebiliyoruz. Binek segmentte özellikle son iki yıllık süreçte lineer bir şekilde hızlanan bu geliştirmeler, ağır ticari araç liginde büyük bir pay sahibi olacak. Ford Otosan ve AVL‘nin tam otonom sürüşe giden yolda Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmek üzere hayata geçirdiği anlaşmayla birlikte, Ford Trucks araçlarında uygulanmak üzere otonom konvoy teknolojisi alanında Ar-Ge işbirliği başlatılıyor. Bizim de katılım sağladığımız basın toplantısında açıklamalarda bulunan marka temsilcilerine göre, bu sistemle birlikte şehirlerarası taşımacılık yapan ağır ticari araçlarda yakıt tüketimi, karbon salınımı ve sürüş güvenliği gibi konularda önemli avantajlar elde edilebilecek.
Bu terim aslında okuduğumuz ilk andan itibaren anlamanı da içerisinde barındıracak bir teknolojiyi içeriyor. Ford ve AVL mühendislerinin kamyonlar arasın yakın iletişimi sağlayarak geliştirecekleri yapıda, en önde giden araç kendisinden sonra gelenler için bir duvar görevi görerek hem yol hakkında bilgi aktarımı görevini üstleniyor hem de arkadaki araçların rüzgarla olan bağlantısını zayıflatarak yakıt tasarrufu sağlamasına olanak tanıyor. Bu şema içerisinde takip mesafesini 15 metreye kadar düşürmeyi amaçlayan Ford ve AVL, konvoy arasında farklı binek araçların girmesi başta olmak üzere pek çok senaryoya da hazırlık yapacak. Belirli zaman aralıklarıyla en öndeki kamyonun değişmesi üzerine kurulacak olan bu yapı, beraberinde sürücüler için ek bir eğitimi de beraberinde getiriyor. Yaklaşık 3 yıl sürecek işbirliği kapsamında teknolojik ve mühendislik alanlarındaki deneyimlerini bir araya getirecek olan Ford ve AVL, gerçek zamanlı test sürecine de çok fazla uzak değil. Nitekim Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik ile yaptığımız kısa röportaj sırasında, kapalı alanlarda yapılan prototip testlerinin ardından araçların 2019’un ikinci yarısıyla birlikte Türkiye yollarına test edilmeye başlanacağını öğrendik.
Gerçekleştirilen ortaklıkla ilgili AVL Başkan Yardımcısı Lukas Walter ise; ” Ford Otosan ile gelişmiş otonom sürüş teknolojilerine sahip ağır ticari araçlar geliştirme yolunda önemli bir anlaşma imzaladık. Bu işbirliğinde, 2018 yılı Hannover IAA fuarında Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) ödülü sahibi F-MAX üzerinde çalışacağız. Ford Otosan Ürün Geliştirme birimleri ile AVL’nin Türkiye ve Regensburg-Almanya’daki mühendislik ekiplerinin ile bir araya geldiği bu işbirliği, Türkiye’de bu alandaki ilk örnek. Bu son teknoloji ürünü kamyon ile Platooning teknolojisi birleştiğinde, taşımacılık sektörüne önemli yakıt verimliliği iyileştirmeleri ve maliyet tasarrufu sağlanacaktır. Bu işbirliğini gelecekteki otonom sürüş teknolojilerine doğru gerçekçi bir adım olarak görüyoruz. Devam eden araştırmalarımız, 3 kamyonun dahil olduğu bir konvoyda, konvoy teknolojisinin uzun mesafede kamyonların yakıt tüketimini yüzde 8 ile yüzde 15 oranında azalttığını göstermektedir. Trafikte güvenliği artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak için bu teknolojiyi daha da geliştirebiliriz.” ifadelerinde bulundu. Siz de bu teknolojiyle ilgili ilk düşüncelerinizi bizimle yorum olarak paylaşabilirsizi.