MİNİK ÇAKALLIKLAR
Bütün bunların yanında asıl bahsedilmesi gereken şey ise atmosfer bize göre. Tamam, korkutma anlamında yeteneksiz bir oyun The Evil Within ancak yarattığı atmosfer kesinlikle ilgi uyandırmayı başarıyor. Bunda, kullanılan görsel tarzın etkisi oldukça büyük. “Daha sinematografik, adeta film gibi” olması için sabitlenen 30 fps kare oranı da doğru bir seçim olmakla birlikte, görüş açısının haddinden fazla dar olduğunu söylemeliyiz. Bunun bilinçli bir tercih olduğu ortada çünkü elle yapılan ayarlamalarla bu kısıtlamanın önüne geçebiliyorsunuz. Oyuncunun neyin geldiğini göremeyerek panik olması adına dar bir görüş açısı kullanılmasının basite kaçmak olduğunu düşünüyoruz biraz.
Aynı durum kamera kullanımında da geçerli. Karaktere çok yakın ve kontrolü ciddi anlamda zorlaştırılmış olan kameranın da sırf panik olmayı sağlaması için özellikle bu şekilde ayarlandığı çok belli oluyor. Resident Evil 4 için de benzer bir sorun geçerliydi ancak o dönemin koşullarında çok bayağı durmuyordu bu durum. Üzerinden iki nesil geçmiş bir oyunda aynı mekanikleri kullandığınızda oyuncu bunu yemiyor artık sevgili yapımcılar, üzgünüz…
The Evil Within
► GİRİŞ
► GEÇMİŞE TAKILI KALMAK
► KANI BOL BULUNCA
► MİNİK ÇAKALLIKLAR
► AH BE USTAM!
► DETAYLAR
► PUANLAMA