The Outer Worlds incelemesi
CÜMLELERİN GÜCÜNE İNANIN!
Ancak tüm seçenekler arasında en dikkat çekeni ve bizce en mükemmeli diplomasi yolu olmuş. Bir kere oyunda iletişime girebileceğiniz çok fazla karakter bulunuyor ve bu karakterlerin neredeyse hepsi mükemmele yakın resmedilmiş. Arka planları, amaçları, motivasyonları ve seslendirmeleri ile bir rol yapma oyununda olmasını isteyeceğiniz her türlü NPC karakter bu oyunda bulunuyor. Dahası; Obsidian ekibi diyalog yazımında şov yapmış adeta. O nasıl güzel bir mizah kullanımı? O nasıl ustalıkla işlenmiş bir edebi anlatım? Ve onlar ne kadar doğru diyalog tercihleri? Sizler de hiç rol yapma oyunu oynarken bir diyalog sırasında asıl söylemek istediğinize kesinlikle karşılık gelmeyen seçenekler arasından seçim yapmak durumunda kaldınız mı? Mutlaka kaldınız çünkü hemen her rol yapma oyunu bu kısıtlamadan muzdarip durumda. Ancak The Outer Worlds; diyalogların hemen hepsinde aklınızdan geçene en yakın seçenekleri eklemeyi başarmış. Bu işin kaliteli olan kısmı, bir de eğlenceli olan tarafı var. Örneğin sorunlarınızı sinsi yalanlar söyleyerek aşmayı amaçlıyorsunuz. Bunu yalnızca ilgili özelliklere puanları yığarak gerçekleştirmiyorsunuz. O durumla ilgili araştırmalar yaparak, gizli unsurları öğrenerek, bir açık yakalayarak gerekli diyalog seçeneğini açıyorsunuz. Bu süreç o kadar tatmin edici olmuş ki, imkan olsa elimize bir kez dahi silah almaz ve tüm oyunu bu şekilde bitirirdik.
ORANTISIZ GÜÇ
Ancak o silahı almak durumunda kalıyorsunuz. Kimileri görece oldukça az alacaktır illa ki ama bir şekilde alıp kullanmak durumundasınız. Çatışmalar kesinlikle kalitesiz değil ama parlayan yıldız olduğunu söylemek de güç. Fallout serisinden bildiğimiz V.A.T.S. sistemine benzer bir sistem burada da bulunuyor ancak farklı bir şekilde ele alınmış. Burada zamanı yavaşlatabildiğiniz ve rakibin arzu ettiğiniz noktasına ateş edebildiğiniz bir sistem bulunuyor. Ve ateş ettiğiniz her noktanın ayrı bir sonucu oluyor. Örneğin yüzüne ateş ederseniz düşmanınız kör oluyor veya bacaklarına ateş ederseniz topallamaya başlıyor. Çatışmanın hemen başında kritik bir düşmanı elden ayaktan düşürmek oldukça işinizi kolaylaştırabiliyor. Kolaylaştırmak demişken oyunun eksi yönlerinden birinden daha dem vuralım. Ne yazık ki oyun sizinle düşmanların güçlenme eğrisini orantılı ayarlayamamış. Özellikle oyunun ortasından itibaren rakiplerinize nazaran çok daha “güçlü” bir hale bürünüyorsunuz. Bunu yalnızca fiziksel güç olarak söylemiyoruz. Hangi yolu tercih etmiş olursanız olun, bir yerden sonra hiçbir şey karşınızda engel haline gelmiyor. Bu bir eksi ama yaratılan muazzam oyun dünyasını ve hikaye aktarımını öldürecek seviyede bir eksi de değil…
YILIN EN GÜZEL İŞLERİNDEN
The Outer Worlds ölçek olarak Fallout yapımlarından küçük olsa da yaptığı her şeyi çok iyi yapması ve neredeyse hiçbir kurşununu boşa sıkmamasıyla dikkat çekiyor. Mizahını ve sanat yönetiminizi özellikle çok sevdiğimiz bu oyunu, rol yapma oyunu seven herkese gönül rahatlığı ile tavsiye ediyoruz.