USTALARA SAYGI KUŞAĞI
Her ne kadar Thief gizlilik türünün yaratıcılarından olsa da günümüzde bu türün çok iyi örneklerini görebiliyoruz. Özellikle son dönemde adından söz ettiren Dishonored bunun en iyi uygulayıcılarından birisiydi. Splinter Cell ve Hitman gibi türün öncülüğünü yapan isimlere değinmiyoruz bile. Ancak bu oyunların hiçbirisi Thief kadar gölgeleri kendisine dost edinen ve gizliliğin ruhuna işlediği bir yapıda değiller. Yukarıdaki oyunların tamamı gizliliğin yanında aksiyon öğeleri de taşıyan, birebir mücadele ve silah kullanımı konusunda da yetenekli karakterlere sahipler. Ancak Garrett öyle değil. Garrett bir hırsız ve yaptığı her işi gizlenerek yapmak zorunda olan, bire bir çatışma söz konusu olduğunda ise oldukça yeteneksiz bir isim.
İlk dönem oyunlarında bu yapıyı oldukça sağlam bir şekilde oturtan seri, şimdi ise yine son dönemde popüler olan “Seriyi yeniden başlatma” konseptiyle karşımıza çıkıyor. Özellikle Tomb Raider ve Deus Ex gibi oyunların bu anlamda başarılı olmaları haliyle Thief için de ümitlenmemize neden olmuştu açıklandığında. Ancak yapım süreci sırasında gelen bazı haberler beraberinde; “Acaba?” sorusunun da gündeme gelmesine neden olmuştu. Etraftaki etkileşime geçilebilecek nesneleri gözümüze sokan Focus özelliği ve aksiyonun önceki oyunlara nazaran daha ön planda olması gibi uygulamalar ister istemez zorluktan kaçınan nesle uygun bir oyunla mı karşılaşacağız diye düşündürtmedi değil. Kısacası olması gerektiğinden çok daha kolay ve gizliliğin sadece bir “seçenek” olduğu bir Thief geldiği düşüncesi hakimdi. Ancak şu an görüyoruz ki bu endişeler çok da gerekli değilmiş.
Özellikle oyunun zorluğu tamamen oyuncunun insiyatifine bırakılmış durumda. İsterseniz oyunun size sunduğu tüm yardımcı öğeleri kullanarak çok daha kolay ve sorunsuz bir deneyim yaşayabilir, isterseniz de tüm bu özellikleri kapatarak gerçek bir hırsız kimliğine bürünebilirsiniz. Size yolunuzu gösteren Focus özelliğini, otomatik kayıt seçeneğini ve nişan göstergesini kapatabiliyorsunuz. Ancak zorluğu inanılmaz bir seviyeye çıkaran harika bir özellik de var oyunda. Oyunun herhangi bir noktasında düşmanlar tarafından fark edildiğiniz an oyunun bitmesini ve en baştan başlamayı seçebiliyorsunuz. Eğer çılgınlık derecesinde bir Thief zorluğu arayışındaysanız oyun bunu size sunuyor anlayacağınız.
Aynı şekilde oyunu gizlenerek veya önünüze geleni öldürerek oynama seçeneği de size bırakılmış durumda. Eğer gölgeleri kendinize arkadaş edinir, hiçbir şekilde yakalanmadan ve kimseyi öldürmeden ilerlemeyi görev edinirseniz oyunun süresi ciddi anlamda uzamış oluyor. Bu şekilde 15 saatin üzerinde bir oyun deneyimine rahatlıkla sahip olabilirsiniz. Ancak diğer türlü çok daha kısa ve hızlı bir oyun deneyimi sizi bekliyor olacak. Bu süreyi etkileyen başka unsurlar da var elbette ki. Çatılarda koştururken bir pencere aralığından duyduğunuz fısıltılar nedeniyle gizli bir mücevherin peşine düşmek sizin elinizde.
► GİRİŞ
► USTALARA SAYGI KUŞAĞI
► BEKLEME YAPMASAK?
► DETAYLAR
► PUANLAMA