Ticaret Bakanlığı, “efsane” indirimler için fiyat araştırması yapacak

05 Aralık 2021 11:27

Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sitelerinin “efsane” indirimler, için fiyat araştırması yapacağını duyurdu. İşte öne çıkan detaylar;

Sputnik’te yer alan habere göre Ticaret Bakanlığı da e-ticaretteki gerçek ve sahte indirimleri birbirinden ayırt etmek için harekete geçti. Kaynağa göre bunun için bakanlık müfettişlerinden özel bir ekip kurulurken, ekipler dev, müthiş, şahane ve efsane gibi ifadelerle indirim yapıldığı iddia edilen ürünler üzerinde fiyat araştırması yapacak.

Ürünün son bir aydaki fiyatını değerlendirmeye alacak olan ekipler, önce bindir sonra indir gibi indirim oyunları ile karşılaştığında resen inceleme başlatarak, e-ticaret şirketine ceza kesecek.

Kâğıt üzerinde bütün indirim kampanyaları ve e-ticaret şirketlerini yakın markaja alacak olan bakanlık ekipleri, satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, ardından yüksek oranlı indirim yapmasına müsaade etmeyecek.

Bu aldatmanın önüne geçebilmek için müfettişler indirim oranı belirlenirken, ürünün son 30 gün içindeki en düşük fiyatını esas alarak, duyurulan indirim oranı ile eski fiyatlar arasındaki oranı ortaya koyacak. Reklam Kurulu, kendisine yapılan indirim şikayetlerini inceleyerek, yaptığı denetimler sonucunda şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak.

Ticaret Bakanlığı, son dönemde internet indirimlerine ciddi şekilde odaklanıyor

Ticaret Bakanlığı, geçtiğimiz ay da “efsane cuma”, “şahane cuma”, “uçuk cuma” gibi e-ticaret siteleri tarafından çok sık kullanılan indirim kampanyalarından rahatsız olunduğu için inceleme başlattıklarını duyurmuştu.

Ticaret Bakanlığı, geçtiğimiz ay çok sayıda tüketici mağduriyetinin yaşanabildiği “efsane cuma indirimleri” gibi özel adlarla yapılan indirimler için gereken idari yaptırımların uygulanacağını belirterek, bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu’nun da özel indirim günlerine ilişkin re’sen inceleme başlattığını bildirdi.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, kamuoyunda ‘efsane/şahane cuma indirimleri’ olarak bilinen ve çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği kampanyaların tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kasım ayında gerçekleştirildiği anımsatıldı.

E-Ticaret alışverişlerin, söz konusu avantajlar yanında yanıltıcı indirimler, lojistik süreçlerde aksama, kötü niyetli satıcılarca ayıplı mal gönderimi veya ürün bedelinin tahsil edilmesine karşın mal göndermeme, cayma hakkını kullandırmama gibi birçok dezavantajları da beraberinde getirdiği belirtildi.

Tüketicilerin özellikle kasım ayı ile birlikte gerçekleştirilen indirim kampanyalarında mağduriyet yaşamamaları ve satıcı veya sağlayıcıların da idari yaptırımlarla karşılaşmamaları için taraf olacakları mesafeli sözleşmelere ilişkin olarak dikkatli olmalarının önem arz ettiği vurgulandı.

İlginizi Çekebilir

Apple Watch modelleri için hazırlanan spor aksesuarı

Paylaş