Seçenekleri her geçen gün artan elektrikli ticari araç modelleri genel payını 2021’de artırırken, genel pastada hala çok yol olduğu görülüyor.
Binek segmentte her geçen gün seçenek sayıları artan elektrikli modeller için ticari tarafta da kendi çapında bir artış olduğunu söylemek mümkün. Özellikle geride bıraktığımız 2021 yılında MPV ve VAN gibi farklı ihtiyaçlara karşılık veren segmentlerdeki araçların hemen hepsinde bir elektrikli seçeneğin listelerde yer aldığını söylemek mümkün. Stellantis’in içerisinde barındırdığı Citroen, Opel ve Peugeot gibi markaların birbiri ardını izleyerek bu modelleri lanse ederek dikkat çektiği sürecin son temsilcileri Fiat Ulysee ve geride bıraktığımız gün tanıtılan Volkswagen ID. Buzz oldu. Yenilik tarafında heyecan verici gelişmelerin yaşandığı 2021 yılının satış tablosu ise önümüzde hala önemli bir yol olduğunu gösteriyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği tarafından kısa süre önce paylaşılan verilere baktığımızda dizel motorun bu segmentte hala çok ciddi paya sahip olduğunu söyleyebiliyoruz.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin elde ettiği veriler sonucunda bütün bir yılı kapsayan verilerini incelemeye genelden baktığımızda, hafif ticari segmentinde yüzde 90,2’lik payın dizel motorlu versiyonlara sahip olduğunu görüyoruz. Buna karşın benzinli motor yüzde 3,8, hibrit modeller yüzde 1,6, elektrikliler ise yüzde 3’lük pay sahibi. 2021 yılında seçeneklerin artmasına karşın kullanıcıların ticaride hala dizel motora olan ilgisi artmış görünüyor. Verilere göre Avrupa ülkelerinde 1.408.376 adetlik dizel motorlu ticari araç satışı gerçekleşirlen, bu rakam yüzde 6,2’lik artışın da habercisi niteliğinde. İtalya ve Fransa gibi ülkelerde dizel motorlu ticarilere çok daha fazla ilgi gösterilirken, İspanya ve Almanya tarafında ise yüzde 4,7’lik azalma da altı çizilmesi gerekenler arasında.