reklamı kapat

POPÜLER

TikTok LOG Tasarım

TikTok, algoritma kontrolü için yeni bir ayar ekranı hazırladı

Son yılların en popüler ve aynı zamanda en tartışmalı platformu olan TikTok, algoritma kontrolü için yeni bir ayar ekranı hazırladı.

TikTok, bugün ABD’deki kullanıcıları için “Manage Topics” ayar sayfasını devreye aldı. İlerleyen dönemde diğer ülkelerdeki kullanıcılara da açılacak bu sayfa, “For You” akışında çıkan içeriklerin yönetilmesine odaklanıyor. Manage Topics sayfasına, “spor, seyahat, moda, makyaj, sanat, mizah, güncel olaylar, dans veya yemek” gibi kategoriler ekleyen şirket, bu sayfadan algoritmanın belirli kategorilerdeki içerikleri daha fazla, diğer kategorilerdeki içerikleri ise daha az gösterecek şekilde ayarlanmasına imkan tanıyor. Kişisel algoritmaya yol göstermek adına güzel görünen yeni altyapı, sıkı TikTok kullanıcılarını şimdiden memnun etmiş durumda. Bundan önce grup iletişimi odaklı bir adım atılmıştı. Bir süredir TikTok kullanıcıları birlikte sohbet etmek//mesajlaşmak ve içerik paylaşmak için 32 kişiye kadar grup sohbetleri oluşturabiliyor. Bu altyapıyı henüz herkese açmayan şirket, normal direkt mesajlarda olduğu gibi grup sohbetleri de 13 ila 15 yaş arasındaki kullanıcılara kapatıyor. 16 ve 17 yaşındaki kullanıcılar ise ancak en az bir ortak arkadaşları bulunuyorsa bir grup sohbetine dahil olabiliyor. Son güncelleme kapsamında çıkartmaları direkt mesajlara getiren şirket, büyük bir mesajlaşma platformu halini de alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bundan önce ise büyük bir yasal adım ses getirmişti. Amerika Birleşik Devletleri Federal Ticaret Komisyonu ve Adalet Bakanlığı, TikTok ve ana şirketi ByteDance’a Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası’nı (COPPA) ihlal etme gerekçesiyle dava açmıştı. Yasa, dijital platformların 13 yaşın altındaki çocuklardan kişisel veri toplamadan ve kullanmadan önce ebeveynleri bilgilendirmesini ve onaylarını almasını gerektiriyor. Platformun ise bu yasayı uygulamadığı ve 13 yaş altındaki çocuklara kapıları açtığı belirtiliyor.

Federal Ticaret Komisyonu, TikTok ve ByteDance’i kendi çalışanları endişelerini dile getirdikten sonra bile reklam hedefleme verileri de dahil olmak üzere reşit olmayan kullanıcıların verilerini kullanmaya devam etmekle suçluyor. Platformun ABD ile olan sorunları aslında çok uzun zamandır sürüyor. Kaçıranlar için geçtiğimiz aylarda genel bir TikTok yasağı getirebilecek yasa kabul edilmişti. Bu adımla beraber platform hemen engellenmedi, onun yerine Çin bağlantılı ana şirket ByteDance’e platformu satması için süre verildi.

Eğer bu süre içinde satış adımı atılmazsa ABD’de kalıcı olarak yasaklanacak platform, bu duruma karşı mümkün olan tüm yasal haklarını kullanacağını söylemişti. Firma bu konuda şaka yapmıyordu çünkü yakın zaman önce ABD’yi dava etti. Platform, ABD hükümetinin uygulamanın satışını zorlama kararını anayasaya aykırı olarak nitelendiriyor ve bu kararın bozulması için büyük bir yasal mücadeleye girişiyor. Ancak bu yasa mücadeleden bir sonuç alınması beklenmiyor.

TikTok haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu