Sosyal medyanın en önemli platformlarından TikTok, platformu alışveriş konusunda çok daha aktif hale getirmek istiyor.
TikTok, daha önce bazı pazarlarda (İngiltere ve Endonezya gibi) aktif hale getirdiği uygulama içi alışveriş altyapısını (Shop) sonunda ABD pazarına da açtı. ABD pazarının büyüklüğü göz önüne alındığı zaman alışveriş konusundaki en ciddi adımlarından birisini atan firma, bu altyapı ile kişilerin ürün alımlarını uygulamadan ayrılmadan yapmasını mümkün kılıyor. Burada elbette işletmeler ile birlikte çalışan TikTok, bu Instagram tarafında da yer alan altyapı sayesinde platformu şirketler için daha önemli bir hale getiriyor.
Bu özellik işletmeler yanında kullanıcılar için de çok iyi oluyor. Böylelikle platformda karşılarına çıkan video içerisinde görülen ilginç ürünler, başka bir konuma gitmeden hızlıca satın alınabiliyor. Bu süreci ileride küresel olarak kullanıma sunacak olan firma, şu an dünyanın en popüler sosyal medya kanalı konumunda yer alıyor ve bunun maddi getirisini artırma konusunda kilit çalışmalar gerçekleştiriliyor.
Video odaklı TikTok, bundan önce de duyurulan Fotoğraf Modu ile ses getirmişti. Bu mod sayesinde kişiler uygulamada yüksek kaliteli fotoğraflar (Tek içerikte birden fazla) paylaşabiliyor, bu fotoğraflara müzik ekleyebiliyor ve 2.200 karaktere kadar açıklama koyabiliyor. Firma Fotoğraf Modu sayesinde kendisini video ile ifade etmek istemeyenlere önemli bir alternatif sunuyor, bu durum odağını videoya kaydıran Instagram için kötü bir haber daha oluyor.