Özellikle gençler arasında çok popüler oranda kullanılan platformlar arasında yer alan TikTok, YouTube’u geride bırakmaya başladı.
TikTok gerçekten inanılmaz bir popülerliğe ulaştı. Gençler artık zamanlarının büyük bölümün YouTube ya Instagram içerisinde değil, TikTok’ta geçiriyor. Markalar da bunun farkında olduklarından artık reklam / pazarlama bütçelerinin büyük bölümünü buraya aktarıyor.
Bunun da etkisiyle hayal edilemeyecek bir seviyeye ulaşan platform, yapılan son analizlere göre “ortalama izleme süresi” konusunda ABD ve İngiltere gibi pazarlarda YouTube’u geride bırakmayı başardı.
Birçok ülkede kişiler artık YouTube’a oranla TikTok içerisinde daha fazla zaman geçiriyor ve bu TikTok’un kendisi için çok ama çok iyi bir haber. Her sosyal medya servisi her oturumdaki kullanıcı zamanını artırmaya çalışıyor ve TikTok’un bu konuda herhangi bir sorunu bulunmuyor.
Genel izlenme konusunda büyüklüğün etkisiyle YouTube’un liderliği sürüyor ancak kullanıcı bazında işler değişiyor ve TikTok ciddi bir yükseliş gösteriyor. Bunun azalması da yakın dönem için pek beklenmiyor. Bildiğimiz kadarıyla şu an YouTube’un 2 milyardan fazla, TikTok’un ise 700 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor.
Geçtiğimiz ay yapılan güncelleme ile kişiler artık 3 dakikalık TikTok videoları oluşturabilir hale geldi. Bu süre daha önce 1 dakika seviyesinde yer alıyordu ve bu çoğu kişiye yetmiyordu.
3 dakikalık yeni süre birçok TikTok içerik üreticisini sevindirmiş durumda. Bu sayede içeriklerde daha yaratıcı adımlar atılacak, bölüm sayıları azalacak ve biraz daha esnek olunabilecek.
Ancak bu da birçok kişi yeterli değil ve şirket bunun farkında. Ortaya çıktığı kadarıyla TikTok içerisindeki limitin ilk aşamada 5 dakikaya, ileride ise 10 dakikaya çıkarılması üzerinde çalışmalar yürütülüyor. Firma süreçleri aktif olarak test ediyor.
Video alanında YouTube’u dahi korkutur hale gelen platform, daha uzun videolar ile kişileri uygulama içerisinde daha uzun süre tutabilir. Ancak çok uzun videolar platformun tadını da kaçırabilir.
İlginizi Çekebilir