Özellikle gençler arasında çok popüler oranda kullanılan platformlar arasında yer alan TikTok, Türkiye merkezli önemli bir adım attı.
TikTok, yapılan resmi açıklama ile markalar ve içerik üreticilerinin etkileşim kurabileceği Creator Marketplace’i Türkiye’de hayata geçirdi. Marka ve ajansların TikTok’taki içerik üreticileriyle buluşabildiği Creator Marketplace, iki taraf arasında özgün bir etkileşim kurulmasına olanak tanıyor.
Firmanın söylemine göre kullanıcı katılımını teşvik eden kampanyalar, TikTok stiliyle oluşturulan, akış sayfasında gösterilen reklamlar ve SparkAds gibi yerel reklamcılık biçimleri; platformu markalar için modern bir pazarlama mecrası haline getiriyor.
Bu bağlamda Türkiye’ye açılan Creator Marketplace, markaların kendilerine uygun içerik üreticilerini bulmalarına ve bu konuda derin analizler yapmasına olanak sağlayacak.
TikTok Ortadoğu, Afrika, Türkiye, Pakistan Gelişen Pazarlar ve Küresel İş Çözümleri Başkanı Scott Thwaites konuyla ilgili düşüncelerini “Topluluğumuzu, markaları ve içerik üreticilerini desteklemek; onlara değer katmak için her zaman yeni yollar keşfediyoruz.
Markalar kaliteli ve amacına uygun içerik oluşturmaya ilişkin içgörüler almak amacıyla, içerik üreticilerini yakından gözlemlemeye başladı. Biz burada içerik üreticileri ve markalar arasındaki iş birlikleri için daha yaratıcı fırsatlar görüyoruz .
TikTok, gerçeği yansıttığı için içerik üreticileri tarafından sevilen eğlenceli bir platform. Biz de onların sadece kendilerini en yaratıcı şekilde ifade etmek için doğru araçlara sahip olmalarını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda pozitif bir deneyim yaşamaya devam etmeleri için çalışıyoruz.” sözleriyle aktardı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
TikTok, video limitlerini artırma planları da yapıyor
Geçtiğimiz ay yapılan güncelleme ile kişiler artık 3 dakikalık TikTok videoları oluşturabilir hale geldi. Bu süre daha önce 1 dakika seviyesinde yer alıyordu ve bu çoğu kişiye yetmiyordu.
3 dakikalık yeni süre birçok TikTok içerik üreticisini sevindirmiş durumda. Bu sayede içeriklerde daha yaratıcı adımlar atılacak, bölüm sayıları azalacak ve biraz daha esnek olunabilecek.
Ancak bu da birçok kişi yeterli değil ve şirket bunun farkında. Ortaya çıktığı kadarıyla TikTok içerisindeki limitin ilk aşamada 5 dakikaya, ileride ise 10 dakikaya çıkarılması üzerinde çalışmalar yürütülüyor. Firma süreçleri aktif olarak test ediyor.
Video alanında YouTube’u dahi korkutur hale gelen platform, daha uzun videolar ile kişileri uygulama içerisinde daha uzun süre tutabilir. Ancak çok uzun videolar platformun tadını da kaçırabilir.