Ortaya çıkan söylentiler doğru çıktı. Dünyanın en popüler sosyal ağlarından TikTok, dijital avatar sistemini duyurdu.
Üretken yapay zeka destekli bu gerçekçi dijital avatarlar, kişilerin ya da şirketlerin özellikle reklam içeriklerinde kullanması için tasarlanmış. TikTok, bu yeni süreci iki farklı avatar türü ile başlatıyor. Burada gerçek oyunculara dayanan avatarlar ve mevcut içerik üreticiler ya da markalarla halihazırda iş yapan kişilere dayanan özel avatarlar sunuluyor. Bu dijital avatarlar, manuel olarak yüklenen metni seçilen dilde okuyor ve bu sayede reklam içerikleri çok daha hızlı şekilde üretilebiliyor. Şirket yaptığı açıklamada, yeni üretken yapay zeka özelliğinin içerik üreticilerin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacağını söylüyor. Zamanla daha da gelişmiş hale gelecek bu dijital avatar sistemi, şu aşamada sadece belirli ülkelere ve belirli dillere açılıyor. Geçtiğimiz ay da birçok ünlü ismin ve aynı zamanda şirketin resmi TikTok hesabına saldırı yapılması ses getirmişti. Platform geçtiğimiz ay bünyesindeki güvenlik ekiplerinin aralarında Paris Hilton, CNN ve Sony‘nin hesaplarının da olduğu birçok yüksek profilli ünlünün ve markanın hesabına saldırı düzenlenmesine yol açan bir durumu/sorunu ortadan kaldırdıklarını duyurdu. Bu konuda çok fazla bir bilgi verilmedi ancak hesapların büyük bölümü ciddi bir sorun olmadan önce kurtarıldı. Aktarıldığı kadarıyla bu kötü niyetli saldırı, hacker’lar tarafından TikTok’un direkt mesaj sistemi üzerinden iletilen kötü amaçlı yazılımları merkeze alıyordu.