Özellikle gençler arasında çok popüler oranda kullanılan platformlar arasında yer alan TikTok, yeni özellikler geliştirmeye devam ediyor.
Instagram’ın Snapchat tarafından kopyaladığı “hikayeler” altyapısı daha önce TikTok tarafına da getirildi. Bilmeyenler için bu yapı tam olarak tahmin ettiğiniz şekilde çalışıyor. Yani kişiler rakiplerde olduğu gibi 24 saat sonra kendisini otomatik olarak silen hikayeler oluşturup takipçileriyle paylaşabiliyor. İçeriği üreten kişiler hikâyeyi kimlerin görüntülediğini görebiliyor, takipçiler hikayelere yorum bırakabiliyor. Birçok ülkede açılan bu özellik için yeni bir paylaşım imkânı geliyor. Firma kişilerin TikTok içerisinde oluşturduğu hikayeleri hızlıca Facebook ve Instagram’da paylaşması için yeni bir altyapı kullanıma sunuyor. İlk aşamada sadece belirli kişilerde aktif edilecek bu özellik, içeriklerin daha geniş kitlelere ulaştırılması için güzel görünüyor. Facebook ve Instagram tarafı (Çatı şirket Meta) ise kendi platformlarının TikTok içerikleriyle dolmasını istemiyor, bunun için ciddi çalışmalar ve yatırımlar yapılıyor.
TikTok bundan önce dikkat çeken bir efekt ile ses getirmişti. Biliyorsunuz son dönemde girilen cümlelerden ya da metin girdilerinden görseller üreten birçok teknoloji gündeme geliyor. Google Imagen, OpenAI DALL-E 2 ve Midjourney gibi gelişmiş seçeneklerden ilham alan TikTok, uygulamaya bugün “metinden görsel üreten” bir efekt ekledi. Bu “AI Greenscreen” isimli efekt, girilen cümlelerden rakipleri kadar iyi olmasa da sonuçlar çıkarabiliyor.
Bu gerçekçilikten çok artistik bakış açısını merkeze alan soyut tarzda görsellerin video fonu olarak kullanılmasına imkân tanıyan TikTok, süreci ileride daha iyi hale getirebilir. Bu sistem yüksek ihtimalle her yeni görsel ile kendisini eğiterek sonuç kalitesini otomatik olarak da artıracaktır.