Özellikle gençler arasında çok popüler oranda kullanılan platformlar arasında yer alan TikTok, maddi bir konuda gündemde.
Popülerliği inanılmaz oranda artan TikTok, belirli içerik üreticilere bahşiş sistemi getirmeye başladı. Şimdilik test aşamasında olan sistem ile içerik üreticiye bahşiş atılabiliyor.
Bunun için içerik üreticinin profil sayfasındaki bahşiş butonuna basılması gerekiyor. Buradan en az 1 dolar olmak üzere istenilen seviyede bahşiş atılabiliyor ve istenirse bu işlem gizli olarak yapılabiliyor. Yani isterseniz içerik üretici bahşişin sizden geldiğini bilemiyor. Süreçte söylendiği kadarıyla TikTok’un bir komisyon kesintisi bulunmuyor.
Şimdilik bu özellik yukarıda da dediğimiz gibi herkese açık değil. Sürece giriş için onaylı hesaba, en az 100 bin takipçiye ve yaş limitine uyulması gerekiyor. İçerik üreticilere yeni bir gelir kapısı açan TikTok, bakalım bu imkânı Türkiye’de de kullanıma sunacak mı?
TikTok’un 1 milyar kullanıcıyı geride bırakması aslında çok da sürpriz olmadı. Çünkü platform son iki yılda inanılmaz bir ivme kazanmıştı. Bu önemli başarı hakkında şu açıklama yapıldı:
“TikTok olarak misyonumuz yaratıcılığa ilham vermek ve eğlendirmek. Bugün bu misyonu ve topluluğumuzun dünya çapında 1 milyardan fazla insana ulaşmasını kutluyoruz.
Artık aylık 1 milyardan fazla kullanıcı eğlenerek öğrenmek ve yeni şeyler keşfetmek için TikTok’a geliyor. Ailelere, küçük işletmelere ve birer yıldız haline gelen içerik üreticilerimize ev sahipliği yapmaktan onur duyuyoruz.
İçerik üreticilerimizin yaratıcılığı ve özgünlüğü sayesinde TikTok, dünyanın dört bir yanındaki insanlar için günlük yaşamlarının bir parçası haline geldi. K
üresel topluluğumuz, farklı jenerasyonlardan milyonlarca insana ulaşma kabiliyetiyle dikkate değer durumda. Müzikten yemeğe, güzellik ve modadan kültür ve sanata bütün içerikler TikTok’ta yer alıyor.
İster Singapur’da, ister São Paolo, Stockholm veya Seattle’da olun bize ilham veren içerik üreticilerini, albümleriyle listeleri alt üst eden sanatçıları, sevdiğimiz ürünleri keşfetmemizi sağlayan markaları, bizi güldüren ve dans ettiren herkesi kutluyoruz.
Yolculuğumuzu özel kıldığınız için size teşekkür ederiz.”