Direkt olarak TikTok’tan ilham alınarak üretilen YouTube Shorts, yakında YouTube’a daha fazla oranda gelir getirecek.
TikTok’un elde ettiği büyük başarı sadece Facebook’u değil Google’ı da etkiledi ve firma geçtiğimiz yıl karşımıza YouTube Shorts ile çıktı. Uzun zamandır Türkiye’de de aktif olan Shorts, yapılan güncel açıklamaya göre günlük 30 milyar izlenme sayısına ulaşıyor. Bu açıdan fazlasıyla dikkat çeken ve kısa sürede geniş bir benimseme elde eden Shorts, Bloomberg’e göre yakında reklamlar ile tanışıyor. Reklamların ilk aşamada test edileceği ve firmanın reklam verenlerden konu hakkında geri dönüşler toplayacağı aktarılıyor. Alphabet ve Google CEO’su Sundar Pichai konu hakkında şunu aktarıyor: “Servislerimizde önce harika bir kullanıcı deneyimi oluşturmaya odaklanıyor, daha sonra da para kazanmaya bakıyoruz”
Bilmeyenler için ana YouTube uygulamasına eklenen yani ayrı bir uygulaması olmayan Shorts, mobil YouTube uygulamalarının alt menüsünde yer alıyor ve paylaşılan içerikler arasında basit kaydırma hareketleriyle gezilmesine imkân tanıyor. Shorts için Google kendisi ise resmi olarak şu açıklamayı yapıyor:
“Shorts, tüm kullanıcıların yalnızca akıllı telefonlarını ve YouTube uygulamasındaki Shorts kamerasını kullanarak yeni bir kitleyle bağlantı kurmasını sağlar. YouTube’un Shorts oluşturma aracı, çok segmentli kameramızla en fazla 60 saniyelik kısa videolar oluşturmayı kolaylaştırır.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yapılan son çeyrek sonuçlarına göre YouTube’un toplam reklam geliri üç ay için 6,87 milyar dolar seviyesinde yer aldı.