TikTok korkusuyla doğan YouTube Shorts için güncel durum açıklandı

17 Haziran 2022 10:24

Direkt olarak TikTok’tan ilham alınarak üretilen YouTube Shorts, firmanın beklentilerini şimdilik karşılıyor.

TikTok’un elde ettiği büyük başarı sadece Facebook’u değil Google’ı da etkiledi ve firma 2022 yılında karşımıza YouTube Shorts ile çıktı. Uzun zamandır Türkiye’de de aktif olan Shorts, yapılan güncel açıklamaya göre şu an aylık 1,5 milyarı geçen bir izleyici sayısına sahip ve bu formatta hazırlanan videolar günlük 30 milyar izlenme sayısını rahatlıkla geride bırakıyor. Bu açıdan fazlasıyla dikkat çeken ve kısa sayılacak bir sürede geniş bir benimseme elde eden Shorts, firmanın beklentilerini karşılıyor ve yavaş yavaş daha da büyük hale gelecek izlenimi oluşturuyor. YouTube’un Shorts odağındaki 100 milyon dolarlık içerik üretici destek fonunun etkisiyle patlama yapan dikey formattaki bu kısa videolar, içerik üreticilerden çok Google’a kazanç sağlıyor. Çünkü bir süredir Shorts içeriklerde reklam da yer alıyor. Bu konuda Alphabet ve Google CEO’su Sundar Pichai, “Servislerimizde önce harika bir kullanıcı deneyimi oluşturmaya odaklanıyor, daha sonra da para kazanmaya bakıyoruz” demişti.

Halen bilmeyenler için ana YouTube uygulamasına eklenen yani ayrı bir uygulaması olmayan Shorts, mobil YouTube uygulamalarının alt menüsünde yer alıyor ve paylaşılan içerikler arasında basit kaydırma hareketleriyle gezilmesine imkân tanıyor. Shorts için Google kendisi ise resmi olarak şu açıklamayı yapıyor:

“Shorts, tüm kullanıcıların yalnızca akıllı telefonlarını ve YouTube uygulamasındaki Shorts kamerasını kullanarak yeni bir kitleyle bağlantı kurmasını sağlar. YouTube’un Shorts oluşturma aracı, çok segmentli kameramızla en fazla 60 saniyelik kısa videolar oluşturmayı kolaylaştırır.”

YouTube Shorts yanında bu da ilginizi çekebilir: Çok ses getiren yarı insansı robot Ameca

Paylaş