reklamı kapat

POPÜLER

TikTok LOG Tasarım

TikTok, “sizin için” akışına nasıl ve neye göre içerik öneriyor?

Dünyanın en popüler sosyal medya ağlarından olan TikTok, “sizin için” akışına nasıl ve neye göre içerik öneriyor?

TikTok, diğer birçok firma gibi öneri altyapısında beğenilerinize bağlı olarak özel algoritmalar kullanılıyor. Peki bunun detayları neler? Bu konuda merak edilen sorulara resmi bir cevap verildi. Firma süreci kendisi şöyle özetledi:TikTok’ta, insanların içerik üretme, bağlantı kurma ve etkileşimde bulunma konusunda kendilerini güçlü hissetmelerini istiyoruz. Bu nedenle içerik üreticileri ve izleyicileri, deneyimlerini kontrol altında tutabilmeleri için çeşitli özellikler ve araçlar geliştiriyor, kaynaklarla donatıyoruz. Bugün, Sizin İçin akışlarında önerilen içeriği daha doğru saptamaya yardımcı olan bir dizi özelliği bu araçlar arasına ekliyoruz.

Peki içerikler size nasıl ve neye göre öneriliyor?

TikTok Sizin İçin akışları, insanların birbirinden farklı fikirleri, içerik üreticilerini, ürünleri ve eğlenceyi keşfetmelerini sağlar. Sistemimiz, ilgilenmediğinizi belirttiğiniz içerikler için ayarlamalar da dahil olmak üzere, uygulamamızdaki etkinliğinize dayalı olarak videoları sıralar ve öne çıkarır. Amacımız, ilgi alanlarınıza uygun ve ve eğlenceli içerikleri sizinle buluşturmak. Kullanıcıların belirli bir videonun kendilerine neden önerildiğini anlamalarına yardımcı olmak için önümüzdeki haftalarda yeni bir aracı da kullanıma sunuyoruz.

Peki bu araç nasıl çalışıyor?

-Sizin İçin akışında “paylaş” düğmesine dokunun.
-Ardından, “Neden bu video?” adlı soru işareti simgesine dokunun.
-Açılan sayfada videonun size neden önerildiğini göreceksiniz.

Öneri sistemimiz teknik modellere dayanır. Bunun için aşağıdaki nedenleri ve teknik detayları daha anlaşılır hale getirmeye çalıştık. Seçtiğiniz video aşağıdaki nedenler dolayısıyla size öneriliyor olabilir;

-İzlediğiniz, beğendiğiniz veya paylaştığınız içerikler, yayınladığınız yorumlar veya aramalar gibi kullanıcı etkileşimleri
-Takip ettiğiniz hesaplar veya sizin için önerilen hesaplar
-Bölgenizde yakın zamanda yayınlanan içerikler
-Bölgenizdeki popüler içerikler

Bu özellik, platformumuzu kullanan insanlara şeffaflık getirmek için sunduğumuz birçok yoldan biri. Bu geliştirme de bu amaca yönelik attığımız birkaç adımı temel alıyor. Örneğin, öneri için uygun olmayan içerik kategorileri için yönergeler, önerileri özelleştirmeye yardımcı olacak araçlar ve içerik önerilerimizin nasıl çalıştığını açıklayan eğitim kaynakları yayınlıyoruz. İçerik önerilerine daha fazla ayrıntı ve şeffaflık getirmek için bu özelliği genişletmeye devam edeceğiz.”

TikTok’un öneri algoritması çok güçlü olduğundan istemediğiniz içerikleri görmekten rahatlıkla kurtulabiliyorsunuz. Eğer iyi bir TikTok deneyimi elde etmek istiyorsanız uygulamanın dilini İngilizce yapmanızı ve saçma sapan içerikleri “Not Interested” olarak işaretlemenizi tavsiye ediyoruz. Bu şekilde TikTok dünyanın en faydalı ve eğlenceli sosyal medya platformu haline getirilebiliyor.

TikTok açıklaması yanında bu da ilginizi çekebilir: Franky Zapata’dan yeni hava aracı