Dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından TikTok, üçüncü parti uygulamalardan paylaşım desteği getirdi.
Sürekli olarak büyüyen yeni jenerasyonun olmazsa olmazı TikTok, içerik üreticilerin hazırlanan yeni bir API aracılığıyla doğrudan üçüncü parti platformlar üzerinden video yayınlamasına izin vereceğini duyurdu. “Direct Post” adı verilen faydalı altyapıda ilk aşamada Adobe Premiere Pro, Adobe Express, Twitch ve CapCut gibi uygulamalara destek veriliyor. Bu sayede kişilerin video paylaşım süreçlerini kolaylaştıracak olan firma, sürece API üzerinden daha sonra başka uygulamaların da dahil olacağını belirtiyor. Bu paylaşım altyapısında kullanıcıların kişisel TikTok hesaplarını üçüncü parti uygulamalara bağlamaları ve erişim izni vermeleri gerekiyor. TikTok bundan önce ise yapay zeka odaklı bir adım atmış ve bu konuda şunları aktarmıştı: “İnsanlara izledikleri içerik hakkında önemli bir bağlam sunarken yaratıcılığı güçlendirmek için medya okuryazarlığına yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bu hafta, içerik üreticilerin yapay zeka tarafından üretilen içeriklerini etiketlemelerine yardımcı olacak yeni bir aracı kullanıma sunacağız. Ayrıca yapay zeka tarafından üretilen içeriği otomatik olarak etiketlemenin yollarını test etmeye başlayacağız.
Yapay zeka inanılmaz yaratıcılık fırsatlarını mümkün kılıyor, ancak içeriğin yapay zekayla üretildiğinin veya düzenlendiğinin farkında olmayan izleyicilerin kafasını karıştırabilir veya onları yanlış yönlendirebiliyor. İçeriğin etiketlenmesi, içeriğin yapay zeka teknolojisi tarafından önemli ölçüde değiştirildiğini izleyicilere açıkça göstererek bu sorunu çözmeye yardımcı oluyor. Bu nedenle, içerik üreticilerin yapay zeka tarafından oluşturulan içerikleri yayınladıklarında topluluklarını kolayca bilgilendirmeleri için yeni bir araç sunuyoruz. Yeni etiket, içeriklerin arkasındaki yenilikleri sergilenemesine yardımcı olacak.”