Son yıllardaki en popüler sosyal medya platformlarından TikTok ile Universal Music Group arasındaki anlaşma iptal edildi.
TikTok, biliyorsunuz merkezinde müzik olan bir platform ve bu konuda birçok farklı yasal anlaşmaya imza atıyor. Bu konuda anlaşılan isimlerden birisi de dünyanın en büyük müzik şirketlerinden olan Universal Music Group (UMG). Ancak dün ikilinin arasının bozuk olduğu ortaya çıktı çünkü UMG masaya gelen yeni anlaşma şartlarını beğenmemişti. UMG dün TikTok ile olan mevcut anlaşmasının 31 Ocak’ta sona ereceğini söyledi ve bu konuda şirketten yapılan açıklamada, “TikTok ve UMG yeni bir anlaşma için konulan şartlar üzerinde anlaşmaya varamadı ve mevcut anlaşmanın sona ermesiyle TikTok ve “Music” hizmetlerine içerik lisanslamayı durduracak” denildi. Bu konuda, “TikTok’un olması gereken değerden çok daha düşük seviyedeki, hızla büyümesini (Gelir özelinde) kesinlikle yansıtmayan, önceki anlaşmadan daha düşük değere sahip bir anlaşmayı kabul etmemiz için bizi zorlamaya çalıştı” açıklamasını da yapan UGM, lisansladığı müzikler üzerinden daha fazla para kazanmak istiyor ve aynı zamanda yapay zeka üretimi müziklere karşı bir koruma da talep ediyordu. İkilinin son aşamada nasıl bir anlaşmaya varacağı merak ediliyordu, bugün öğrendiğimiz kadarıyla son aşamada herhangi bir anlaşma sağlanamadı. Bundan dolayı TikTok, Universal Music Group’un müziklerine yasal erişimi kaybetti, Taylor Swift, Drake ve Olivia Rodrigo gibi ünlü isimlerin müzikleri platformdan çekilmeye başlandı. UGM tarafından lisanslanan müziklere sahip videolar artık sessiz hale geldi, bu bağlamda da kişilere eski videolarındaki müzikleri değiştirme işi çıktı (Elbette eğer isterlerse).
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
TikTok bu aralar birçok farklı başka konuda da gündeme geliyor. Biliyorsunuz platform direkt olarak kısa ve dikey videolar odağında doğmuş bir platform. Bu konuda devasa bir başarıya ulaşan servis, biliyorsunuz tek başına YouTube’u kısa ve dikey videoların merkeze olduğu “Shorts” formatını oluşturmaya ve bu alana büyük yatırım yapmaya zorladı. Geldiğimiz son noktada ise firma ana formatın dışına çıkmaya başladı, bazı içerik üreticilere daha uzun ve yatay videoları öne çıkaracağını bildirmeye başladı.
Yani 2024 itibarıyla artık YouTube’un yerine göz diken servis, seçtiği içerik üreticilere daha uzun ve yatay formattaki videoları yayınlandıktan sonraki 72 saat içinde öne çıkaracağını bildirmeye başladı. Türkiye’de de çok popüler olan TikTok bundan önce ise yukarıdaki adımla bağlantılı olan bir gelişme ile ses getirmişti. Buna göre yakında TikTok kullanıcıları platformda tam 30 dakika uzunluğunda video paylaşabilecek.
TikTok gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu