Instagram fenomenlerinin sık kullandığı özelliklerden biri TikTok için geliyor. Kullanıcıların “ünlerini” paraya dönüştürmesi kolaylaşıyor.
Bir milyarın üzerinde kullanıcısıyla TikTok son dönemlerin en popüler sosyal ağlarının başında geliyor. iOS ve Android platformlarında en çok indirilen uygulamalar listesinde zirvedeki birkaç isimden biri olan uygulamaya kullanıcıların hoşlanacağı yeni bir özellik geliyor. Bildiğiniz gibi Instagram, belli kriterleri karşılayan kullanıcılar için hikayelere link ekleme özelliği sunuyor. Bu sayede kullanıcılar, anlaşmalı içeriklerle hikayelerine eklediği linklerden kazanç sağlayabilior. İşte TikTok’ta da buna benzer bir özellik test ediliyor.
Fabian Bern tarafından Twitter üzerinden paylaşılan gönderide uygulamanın kısıtlı kullanıcıyla yeni özelliğini test ettiği görülüyor. Artık kullanıcılar biyografilerine ya da TikTok’larına link ekleyebiliyor. Tıpkı Instagram hikayelerinde olduğu gibi örneğin izleyiciler izledikleri TikTok üzerinden doğrudan linke giderek alışveriş yapabiliyor. Ya da kullanıcının profiline girip oradaki anlaşmalı URL ile etkileşime geçebiliyor. TikTok’ta şimdilik kullanıcıların para kazanma yolu marka anlaşmalarıyla sınırlı. Ürün yerleştirme ya da tanıtımı gibi içeriklerde kullanıcılar izlenmelerini paraya dönüştürebiliyor. Bu yeni yöntemle beraber komisyon usulü kazancın kapısı açılıyor. Özellikle genç kitleye hitap eden uygulama “pazarlama” açısından da reklamverenlerin öncelikli tercihlerinden biri olacak gibi görünüyor. Şimdilik bu kısıtlı test sürecinin ne kadar daha devam edeceği net değil. Ancak önümüzdeki dönemlerde kademeli olarak tüm kullanıcılara bu özelliğin açılacağını söyleyebiliriz.
Google Maps için hayatı kolaylaştıran turist özelliği