Apple‘ın Türkiye’de 899 TL fiyat etiketiyle satılan kablosuz kulaklık modeli AirPods, çok büyük talep görüyor. İşte bu konuda şirket CEO’su Tim Cook’tan yeni bir açıklama bulunuyor.
Bugün dikkat çeken ikinci çeyrek sonuçlarını açıklayan Apple, kablosuz kulaklık modelinin satışlarından da çok memnun görünüyor. Bu konuda bir açıklama yapan şirket CEO’su Tim Cook, ürünün çok popüler olduğunu ve artık her yerde görmeye başladıklarını belirtiyor. Kulaklığı çok da görünmeyen bir başarıya imza attığını belirten Cook, “inanılmaz” talebi karşılayabilmek için çalıştıklarını da belirtiyor. Çıktığı ilk günden bu yana büyük ilgi gören kulaklık, hatta belirli bir dönem yoğunluk yüzünden bulunamıyordu. Bunu daha sonra düzelten firma, AirPods ile kablosuz kulaklıkların yayılmasına da aracılık etti. Telefonlarından 3.5 mm kulaklık girişini kaldıran firma, bu kulaklıkla da kablosuz modelleri ne kadar kullanışlı olduğu herkese gösterdi. İkinci çeyrekte ne kadar satıldığı bilinmeyen kulaklığın, şirkete 3.9 milyar dolarlık kar getiren “diğer ürünler” kategorisinde yer aldığı biliniyor.
Apple’ın bu gelişmiş kulaklık modeli gücünü özel olarak geliştirilmiş Apple W1 çipten alıyor. Optik sensörlerden ve hareket ivmeölçerinden yararlanarak kulağınızda takılı olup olmadığını algılayan kulaklık, Mac sistemlere de bağlanabiliyor. Ses düzeyini ayarlamak, şarkıyı değiştirmek, arama yapmak ve yol tarifi almak için Siri’yi kullanabilen ürün, tek şarjla 5 saat batarya süresi sunabiliyor. Şarj kutusu ile bu süre 24 saate çıkartılabilirken, kutuda 15 dakika şarj 3 saat dinleme anlamına geliyor. Yapısına rağmen sunduğu ses kalitesi beğenilen kulaklık, tasarımıyla eleştirilmesine rağmen ciddi satış rakamlarına ulaşıyor.