USTA ELLERDE
Peki Titanfall’a neden bu kadar güvendik? Bunun en önemli sebebi arkasındaki isimler. Call of Duty: Modern Warfare markasının yaratıcıları olan Vince Zampella ve Jason West’in Infinity Ward’u bırakıp kurdukları Respawn Entertainment tarafından yapılıyor oyun. Bu ayrılık ve yeni firma kurma sürecini ne kadar yakından takip edebildiniz bilmiyoruz ancak özellikle Activision ile oldukça hararetli tartışmaların yaşanmasına sahne olmuştu bu dönem. Bu iki isim, kendilerini Activision’ın gölgesinden sıyırıp EA’in kanatları altına bıraktığında ortaya ne çıkaracakları büyük merak konusuydu ancak yaptıkları neler yapabileceklerinin de garantisiydi aynı zamanda. Yeni firmaları Respawn’ı kurdukları tarih olan 2010’dan beri üzerinde çalıştıkları proje ise Titanfall’du.
İlk olarak 2013 E3 fuarında karşımıza çıkan Titanfall öyle sükseli bir çıkış yaptı ki, o saatten sonra kendisine oyuncu diyen bir insanın bekleme sürecine girmemesi mümkün olamazdı. İşte geçtiğimiz ay deneme fırsatı bulduğumuz Titanfall’un beta sürümünün karşısına bu beklentilerin sonucunu görebilmek adına oturduk. Ve şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki sadece beklentilerimiz karşılığını değil, daha da fazlasını bulduk. Titanfall, bugüne dek yapılmış en dengeli piyade + Mech savaş atmosferini yaratmayı başarmış. Pek çok oyuncunun endişesi Mech’lerin çok güçlü olacağı ve piyade olarak oynamanın hiçbir öneminin olmayacağı yönündeydi. Ancak Respawn dersine çok iyi çalışmış ve piyadelerle Mech’leri aynı güç dengesinde tutabilmiş.
Basit bir askerle kocaman bir robotun nasıl olup da aynı güç dengesinde olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Bunun çok basit bir açıklaması var; avantajlar ve dezavantajlar. Piyadelerin en önemli dezavantajı elbette ki boyut ve güç olarak Mech’lere karşı çok geride kalmaları. Ancak bunu sürat ve hareket kabiliyetleri ile avantaja dönüştürebiliyorlar. Titanfall’u diğer online FPS’lerden ayıran tek özelliği sahip olduğu robotlar değil. En az onun kadar önemli olan bir diğer özelliği ise askerlerin inanılmaz bir hareket kabiliyetine sahip olması. Koridorların arasında, sağa sola koşturduğunuz FPS’leri unutun. Titanfall, size dikey eksenin heyecanını da sunuyor. Artık duvarlarda koşabilir, çift zıplama özelliğiniz ile birleştirip tüm haritayı ayağınızı bir kez bile zemine dokundurmadan dolaşabilirsiniz.
Kulağa fazla fütüristik mi geldi? Kesinlikle öyle değil. Tıpkı Mirror’s Edge’de olduğu gibi bu duvarda koşma eylemini oldukça doğal bir şekilde gerçekleştiriyor askerlerimiz. İşte bu yatay ve dikey eksende son sürat hareket edebilme yeteneği, piyadelerin Mech’lere karşı en büyük silahı. Bir robot daha yüzünü size dönme fırsatı bile bulamadan duvarların arasında zıplayıp kafasının üzerine çıkabilir ve kapağını açarak içeriye mermi kusabilirsiniz. Belirli bir süre sizi görünmez kılan “cloak” özelliğiniz ve her zaman yanınızda taşıdığınız Anti-Titan silahınız da eklendiğinde küçücük bir piyadeyken bile koca koca Titan’lara kafa tutar hale geliyorsunuz. Ancak bu sevgili robotlarımızın da size karşı avantajları olmadığı anlamına gelmiyor elbette…
► GİRİŞ
► USTA ELLERDE
► GÜÇLER DENGESİ
► DETAYLAR