GÜÇLER DENGESİ
Bir kere Titan’lar gerçekten çok güçlü. Sahip oldukları silahların yıkıcı etkilerinin yanında sadece üzerine basarak bile piyadeleri öldürebiliyorlar. Bunun yanında ekstradan güvenlik kalkanına sahip olmaları ve belirli bir süre darbe almazlarsa bu kalkanın yenilenmesi de cabası. O da yetmez ise “Vortex shield” ismi verilen ikinci bir kalkanı aktive ederek ateş edilen mermileri durdurabiliyor ve düşmanlarının üstüne yeniden fırlatabiliyorlar. Yani anlayacağınız hız dışında Titan’ların çok handikabı bulunmuyor. Bu nedenle oyunda başarılı olabilmek için piyade ve Titan arasındaki farklılıkları çok iyi analiz etmek ve savaş alanında ikisini de çok etkin şekilde kullanabilmek gerekiyor.
Savaş başladıktan belirli bir süre sonra çağırabiliyorsunuz Titan’ınızı (Eğer bu süreçte birkaç düşmanı indirebilirseniz bu süre kısalıyor) ve çağırdıktan sonra onu nasıl kullanacağınız tamamen size kalmış durumda. İsterseniz içine girip karşınıza çıkan herkese tank misali dalabilir, isterseniz de vereceğiniz komutlarla yapay zeka olarak size destek olmasını sağlayabilirsiniz. Henüz beta sürecinde olduğundan oyuncuların tamamı bu dengeyi kavramaya çalışıyorlardı ancak tam sürüm geldiğinde çok daha çekişmeli maçlar bizi bekliyor olacak.
ELİMİZDE OLANLAR
Oyunun beta sürümünde hem piyadeler hem de Titan’lar için üç farklı sınıf bulunuyordu. Sahip oldukları silah ve özelliklerin değişkenlik gösterdiği bu sınıfları belirli bir seviyeyi aştıktan sonra kendi isteğinize göre özelleştirebiliyorsunuz. Oyun modu olarak ise yine üç farklı seçenek çıktı karşımıza.
Oyuncuların iki takıma ayrılıp karşısına çıkan her düşmanı avlamaya çalıştığı “Attrition”, üç farklı bölgenin ele geçirilip korunması mantığı üzerine kurulu “Hard Point” ve sadece Titan olarak oynayabildiğiniz ve son kalan Titan’ın kazandığı “Last Titan Standing” sahip olduğumuz seçenekleri oluşturuyordu. Elbette tam sürümle birlikte bu seçeneklerin sayısı oldukça artacaktır. Oyunu daha rahat öğrenebilmek için en ideal başlangıç noktasının Attrition olduğunu söyleyebiliriz ki rakipleriniz de genellikle burada oluyor. Daha önce açıklandığı gibi maçlar altıya altı olarak gerçekleşiyor. Pek çok oyuncu bu sayının çok az olacağını düşünüyordu ancak yapımcı firma bu açığı çok başarılı bir şekilde kapatmış. Her takımın yapay zeka tarafından kontrol edilen piyadeleri bulunuyor (Minion) ve böylelikle savaş alanı olduğundan çok daha kalabalık ve gerçekçi hale geliyor.
DEVAMI ÖNÜMÜZDEKİ AY
Oynadığımız sürüm beta olduğundan bu yazımızda oyun hakkında bir puanlandırma ve son görüş belirtmeyeceğiz. Bunun için önümüzdeki ay yer vereceğimiz tam sürüm incelemesini beklemeniz gerekiyor. Özellikle kaplamalarda görülen eksikliğin tam sürümle birlikte giderilmesini umuyoruz. Titanfall için şu an tek söyleyebileceğimiz, beta haliyle bile göz kamaştırıcı olduğu. Eğer tam sürümü mevcut eksiklikleri kapatırsa efsane bir oyun bizi bekliyor demektir.
► GİRİŞ
► USTA ELLERDE
► GÜÇLER DENGESİ
► DETAYLAR