Aranan kan bulundu! Geçtiğimiz ay sizlerle Titanfall'un beta sürümü hakkındaki izlenimlerimizi paylaşmıştık. Ancak son yargılamayı, nihai değerlendirmeyi gerçekleştirmek için oyunun tam sürümüne ihtiyacımız vardı. Şimdi bakalım Titanfall geçen ay verdiği gazı ne kadar devam ettirebiliyor? Geçtiğimiz ay yazmış olduğumuz iki sayfalık incelemede beta sürecinde olmasına rağmen pek çok detaydan bahsetmiştik. Bu nedenle şu an aynı şeyleri tekrarlamak istemiyoruz. Bu yazımızda oyunun tam sürümle birlikte karşımıza çıkan detayları üzerine odaklanacağız daha ziyade. Bildiğiniz üzere Titanfall, gökten düşen dev robotları kontrol edebildiğimiz çevrimiçi bir FPS oyunu. Oyunun tam sürümüyle birlikte bu konsept üzerinde öğrendiğimiz ilk yenilik, aslında bir senaryonun da bizleri beklediği oldu. Yanlış anlaşılma olmasın, oyunun tek kişilik bir senaryosu hala bulunmamakta. Peki nasıl oluyor da çevrimiçi olarak oynanan bir FPS oyununun senaryosu bulunuyor. Açık konuşmak gerekirse Respawn bu noktada harika bir iş ortaya çıkarmış. Titanfall’da oynadığınız her maç, aslında durmaksızın süregelen bir savaşın parçası. Titanfall ► GİRİŞ ► SAVAŞA YÖN VERİN ► PUANLAMA SAVAŞA YÖN VERİN Belirli bir haritaya yeterli sayıda oyuncunun dahil olup, maç sonunda bir tarafın galip geldiği çoklu oyuncu mantığını unutun. Titanfall, siz olsanız da olmasanız da süregelen bir savaş içeriyor bünyesinde. Militia ve IMC birlikleri arasında süren bu amansız mücadele, yaşanabilecek bölgeleri ele geçirme amacıyla dur durak bilmeksizin her saniye devam ediyor. Bir oyuna dahil olup, o elin kazanılmasını sağladığınızda hissedeceğiniz duyguları bir düşünsenize. Birlikleriniz bir süredir orada mücadele veriyordu ve o sırada siz yukarıdan atlayarak savaş alanına giriş yaptınız. Gösterdiğiniz performans belki de savaşın gidişatını değiştirdi. “Siz olmasaydınız o savaş kazanılamazdı” duygusu uzun zamandır hiçbir oyunun sağlayamadığı tarifsiz bir duygu. Üstelik oyun bu hissiyatı, sahip olduğu tüm oyun modlarında ve haritalarında yaşatmayı başarıyor. Beta sürecinin sonrasında karşımıza çıkan toplam 15 harita Titanfall için gayet yeterli bir çeşitlilik sağlıyor ki zamanla bu sayının artacağını da düşünüyoruz. Sadece tam oyunla birlikte daha fazla silah ve sınıf sayısı sahibi olacağımızı düşünüyorduk ancak bu konuda biraz hayal kırıklığı yaşadığımızı söyleyebiliriz. BUNCA YIL NEREDEYDİN? Oyun herkese açıldığı andan itibaren performans noktasında bir gerileme yaşanıp yaşanmayacağı da en büyük tedirginliklerimizden birisiydi. Ancak şunu mutlulukla söyleyebiliriz ki, Titanfall tüm haşmetiyle karşımızda durmaya devam ediyor. Çevrimiçi bir oyunun yeni nesil grafik seviyesini yakalamış olması ve bunu ortalama bir cihazın dahi kaldırabileceği optimizasyonla sunuyor olması inanılmaz. Titanfall incelemelerini okurken sık sık Quake ve Unreal kelimeleriyle karşılaşacaksınız. Bunun sebebi, yaklaşık 20 yıldır hasretini duyduğumuz katıksız FPS açığının Titanfall ile kapanmış olmasıdır. Titanfall ► GİRİŞ ► SAVAŞA YÖN VERİN ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -9PUAN- GRAFİK -9PUAN- EĞLENCE -10PUAN- SES – MÜZİK -9PUAN- 9,3 YAPIMCI - DAĞITICI •RESPAWN ENTERTAINMENT •ELECTRONIC ARTS PLATFORM • PC, XBOX 360, XBOX ONE Titanfall ► GİRİŞ ► SAVAŞA YÖN VERİN ► PUANLAMA