TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, girişimlerle ilgili önemli açıklamalarda bulundu

22 Eylül 2021 13:36

TEKNOFEST kapsamında podyuma çıkarılan TOGG’un paralelinde konulan CEO Gürcan Karakaş, oluşturmak istedikleri ekosistemde girişimlere önem verdiklerini ifade etti.

TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali kapsamında düzenlenen Take Off Uluslararası Girişim Zirvesi’nde konuşan TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, otomotiv endüstrisinin büyük bir hızla mobilite ekosistemine dönüştüğünü, TOGG olarak bu dönüşümün bir parçası olmak üzere yola çıktıklarını belirtti. Fikri ve sınai mülkiyeti yüzde 100 Türkiye’ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak ve Türk mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturmak hedefiyle planlar doğrultusunda adım adım ilerlediklerini ifade etti. Karakaş, girişimlere önem verdiklerini ve önümüzdeki süreçte de bu yaklaşımlarının devam edeceğini söyledi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

TOGG için girişimlerle yapılan iş birlikleri çok önemli

Karakaş, TOGG’un mobilite ekosistemi içinde başka şirketlerle, özellikle de girişimlerle iş birliklerinin çok önemli bir yer tuttuğunun altını çizerek; “Bugünün otomobil dünyası ürün konseptini oluşturma, aracı geliştirme, üretme, satış ve sonrasındaki işleyişlerle ilgileniyor. Bizim işimiz ise başkalarının işinin bittiği yerde başlıyor çünkü biz otomobili yeni nesil akıllı bir mobilite cihazına dönüştürüyoruz. Buradaki dönüşüm için yeni yetkinliklere sahip olan tedarikçiler ve iş ortaklarına ihtiyacımız var. Çünkü veri bazlı iş modelleri bu yeni dünyada çok önemli ve müthiş bir potansiyel.

2035’ten itibaren kârlılık havuzunun yüzde 40-50’sinin bu dünyadan geleceği öngörülüyor. Her platformda altını çiziyorum. Buradan bir kez daha söylemek isterim. Yolculuğumuz içinde, tüm geliştirme süreçlerimizde bulabilirsek tercihen Türkiye’den, bulamazsak dünyanın neresinde ise en iyileri bulup iş birliği yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz. Özellikle “smart living” akıllı yaşam diye tabir ettiğimiz alandaki bağlantılı teknolojilere hizmet edecek çözümler üreten ve yine “disruptive” dediğimiz, oyunun kuralını değiştirecek, ezberleri bozacak alanlarda adım atan start-uplar radarımızda.

Şimdiye kadar kullanıcı odaklı, akıllı, empatik, bağlantılı, otonom, paylaşımlı ve elektrikli mobilite kavramlarımızı temsil eden use-case mobility™ değer zincirimize katkı sağlayacağını düşündüğümüz yüzde 85’i Türkiye’den 220 start-up’ı inceledik, 125 start-up ile görüştük, 24 start-up ile anlaşmalar yaptık ve 10 start-up ile birlikte çalışıyoruz. Türkiye’deki mobilite ekosistemini start-up’larla birlikte dönüştürüyoruz.” şeklinde konuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlginizi çekebilir

Volkswagen ID Buzz

Paylaş