TOGG ile birlikte Türkiye’de de ivme kazanması beklenen elektrikli otomobil modelleriyle birlikte altyapı tarafında soru işaretleri mevcut.
Geride bıraktığımız Glasgow İklim Zirvesi’nin de temel konularından birisi olan çevre dostu ulaşım çerçevesinin merkezinde elektrik gücü karşımıza çıktı. Otomobil üreticilerinin kısa ve uzun vadeli planlamalarının tamamında ön plana çıkarttığı elektrikli araçlarla birlikte karbon nötr hedefine gidişte kapsamlı dönüşümlerin bizi beklediğine bir kez daha şahit olduk. Endüstriyel olarak yönelinen bu alanın beraberinde doğuracağı bazı problemler de tıpkı bizler gibi sektör temsilcilerinin de gözünden kaçmıyor. Şarj altyapısı tarafında önümüzdeki günlerin yetersiz kalabileceğini ifade eden Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, konuyla ilgili değerlendirmeler paylaştı.
Türkiye’de elektrikli araç çağının başlaması ile elektrik ihtiyacının artacağını vurgulayan Ayşe Ece Şengönül; “Örneğin tek başına bir villanın anlık maksimum elektrik ihtiyacı yaklaşık 10 kW diyelim, elektrikli araç şarja takılınca ilave olarak 7 kW daha enerji çekecektir; evin elektrik altyapısının buna yeterli gelemediği durumlarda elektrik dağıtım şirketinden güç artışı talebi ihtiyacı oraya çıkacaktır. Ya da bir AVM’nin elektrik ihtiyacının 400 kW olduğunu düşünelim. Otoparktaki 20 adet elektrikli otomobilin 22 kW ile aynı anda şarja başlaması ile ilave 440 kW güç çekilince AVM’nin kendine elektriği yetersiz kalabilecektir.” ifadelerine yer verdi.
Video
Hummer EV