İlk modelini C SUV segmentiyle birlikte asfalta indirmeye hazırlanan Togg, 2030’a kadar beş farklı modelden oluşan ürün gamını hedefliyor.
Bugün Gemlik’teki tesislerde gerçekleştirilen basın toplantıyla birlikte 2019’dan günümüze kadar uzanan süreçte gelinen son noktayı paylaşan Togg yönetimi, üretim sürecine geçmek için gün sayıyor. Temmuz 2022 sonunda deneme üretimlerine başlamaya hazırlanan ekip için önümüzdeki sene pek çok ilklere sahne olacak bir dönem niteliği taşıyor. Son kullanıcıya ulaşacak olan modellerin 2022’nin sonunda banttan ineceği operasyonla birlikte marka, ilk temsilcisini C SUV segmentinde asfalta çıkartmış olacak. 2019 yılında konsept nitelikler üzerinden gerçekleştirilen tanıtımlarda karşımıza bir adet de sedan modeli çıkarta Togg’un kısa sürede iddialı bir ürün gamı oluşturma hedefi var. Bugünki toplantıda açıklamalarda bulunan CEO Gürcan Karakaş, oluşturulacak ürün gamındaki modellerin sıralamasını da paylaştı.
Toplam 1 milyon 200 bin metrekare açık alan üzerine inşa edilen Gemlik Tesisleri içerisinde gerçekleştirilecek olan üretim sürecinde robotlara da büyük görev düşecek. Şu an itibarıyla 62 robotun kurulumuna başlandığını gördüğümüz sürecin sonunda toplamda 250 robot aktif şekilde üretime katkı sağlayacak. Araçların altyapısının temel taşlarından biri olan bataryanın yerli olması için Siro hayata geçirildi. TOGG ve Farasis ortaklığından doğan Siro, 15 gigavat saatlik batarya hücresi ve modül üretimi gerçekleştirecek.
Bugün paylaşılan planlamalara baktığımızda uzun süredir merak ve heyecanla beklenene yerli otomobil oluşumunun C segmenti ön planda tuttuğunu görüyoruz. SUV sonrası C Sedan ve HB modelleri (Volkswagen Golf, Honda Civic vb.) araçların bugün gelinen kur odaklı fiyatlandırmalarda çok yüksek seviyelerde seyrettiğini biliyoruz. Bu kapsamda modellerin halk tarafında daha erişilebilir olması adına daha kompakt ve ekonomik segmentlere yönelmesi de dış dünyadaki örnek ve gelişmelere baktığımızda daha mantıklı olacak. Özellike şehir içi çevreci ve ucuz ulaşım ihtiyacıda A ve B segment araçların artan popülerliğine paralel olarak Türkiye’deki alım gücünü düşündüğümüzde Togg’un B-SUV’a öncelik vermesi pek çok kişi gibi bizim de öncelikli tercihlerimizden olacak. C SUV modelinin bugünki dinamiklerdeki rakiplerinin en ucuzunun 800 bin TL’yi gördüğünü de belirtmek gerekiyor.