Toplu taşımanın merkezini oluşturan trenler, bildiğiniz gibi çoğu yerde istenilen dakiklikte çalışmıyor. Genelde söylenen saatlerden daha erken ya da geç kalkış yapan tren işletmeleriyle akalı yaşanan bir olay ise, özellikle sonucuyla hayli şaşırtıyor.
Japonya Tokyo’da bulunan Metropolitan Intercity Railway şirketi, yaptığı bir açıklama ile herkesin takdirini kazanmış durumda. Geçtiğimiz gün bir tren seferini belirlenenden sadece 20 saniye önce kaldıran şirket, bu hatayı fark ederek tüm yolculardan özür diledi. Evet resmi bir açıklama yaparak Minami Nagareyama tren istasyonunda meydana gelen bu erken kalkış için çok üzgün olduklarını belirten şirket, herkese örnek olacak bir adım atmış görünüyor. Bu açıklama ile müşterilerine ne kadar değer verdiğini gösteren şirket, hatasına rağmen takındığı arzulanan insancıl yaklaşımıyla beğeni topluyor.
Seferler bazı durumlarda işletmelerin kontrolü dışında ortaya çıkan sorunlar nedeniyle aksayabiliyor. Elektronik / mekanik ürünlerin her zaman arıza yapma riski bulunuyor ve insanlar da bunu biliyor. Ancak yaşanan sorunları doğru üslup ve tavırlar çerçevesinde çözmek gerekiyor. Bunun doğrusunu 20 saniyelik bir gecikme için dahi yaparak gösteren Metropolitan Intercity Railway şirketi, herkese örnek olması gereken bir işletme gibi görünüyor. Bu davranışı nasıl buldunuz?