Tomb Raider incelemesi

08 Mayıs 2013 14:22

HAYATTA KALMAK İÇİN
Oyunda basit bir silah ve karakter geliştirme mekaniği de bulunuyor. Yaptığınız her aktivite sonucunda Lara deneyim puanları kazanıyor. Bu puanları üç farklı sınıfta değerlendirebiliyorsunuz. Lara’nın hayatta kalma, savaşçılık gibi özelliklerini bu deneyim puanları ile geliştirebiliyorsunuz. Emin olun, kazandığınız tüm yeni yeteneklere oyunun ilerleyen bölümlerinde ihtiyacınız olacak. Zaten bölüm tasarımları da Lara’nın kazandığı yetenekleri kullanabileceği şekilde tasarlanmış. Örneğin, daha önce açamadığınız bölümlere, yeteneklerinizi kazandıktan sonra geri dönüp ulaşabiliyorsunuz. Yine haritanın içine yedirilmiş tüm toplanabilir eşyalar deneyim puanı kazandırıyor. Dolayısıyla bu toplanabilir materyaller sadece kozmetik birer unsur olmaktan çıkıp oynanışı ve hikayeyi götüren önemli detaylar haline geliyor. Yine silah güncellemeleri de önemli… Ok ve yay dışında, tabanca, pompalı tüfek, otomatik tüfek gibi silahlarınız da bulunuyor. Etraftan topladığınız parçalarla bu silahları da geliştirebiliyorsunuz. Oyun ilerledikçe düşmanlarınız da geliştiği için tüm bu karakter ve silah geliştirmelerine ihtiyacınız olacak. İster gizlenerek ve ok kullanarak daha sinsi bir yöntem izleyebilirsiniz ister etraftaki tuzakları kullanarak düşmanları gafil avlayabilirsiniz. Çok önermesek de top, tüfek ne varsa düşmanlara dalıp ortalığı dağıtabilirsiniz. Yine de harita tasarımları, size düşman gruplarına plan yapıp sinsice yaklaşmanızı sağladığı için en keyifli oynama yönteminin bu olduğunu düşünüyoruz. Tomb Raider, sadece aksiyon anlamında değil, bulmaca çözme anlamında da güzel problemler sunuyor önünüze. Özellikle tamamen opsiyonel olan mezarları keşfetme çok çok keyifli… Zaman zaman sadece dikkatli olarak bulabileceğiniz mezarlara rastlıyorsunuz. Ana hikayeden bağımsız olan bu mekanların içinde eski Tomb Raider oyunlarının tadını veren bulmacalara sahip. Eğer bu bulmacaları çözüp mezarlara ulaşabilirseniz oldukça sağlam deneyim puanları elde edebiliyorsunuz. Zaten çoğu o kadar sağlam puanlar veriyor ki direkt olarak seviye atlıyorsunuz. Bu nedenle oyunu mümkün olduğu kadar ağır oynamanızı tavsiye ederiz. Oyun boyunca rastladığınız kamplarda dinlenebilir ve bu noktaları hızlı erişim noktası olarak kullanabilirsiniz; böylece oyunun değişik yerlerinde hızlı bir şekilde seyahat edebiliyorsunuz.

LARA’NIN YENİDEN DOĞUŞU
Tomb Raider mükemmele yakın bir deneyim olmuş. Oyunla ilgili iki eleştirimiz hikayenin biraz daha sindirerek ve detaylı işlenmesi noktasında olacak. Hikayenin malzemesi ve karakter çok çok renkli ancak olaylar o kadar hızlı akıyor ki bir yerden sonra tadı kaçıyor. Diğer yandan oyunun yarısından itibaren sonunu tahmin edebilir hale geliyorsunuz. Düşmanların kendi aralarında konuşurken kulak misafiri olduğunuz diyaloglar pat diye oyunun sonunu açık ediveriyor. Özellikle bu iki nokta olmasaymış, oyun bir klasik olabilirmiş ancak bu haliyle de son derece harika.

Sayfa: 1 2 3 4

Paylaş