Toyota, AE86 efsanesini iki farklı temelde geleceğe taşıdı
Dünyanın en önemli otomobil firmalarından Toyota, tarihin en ikonik araçları arasında yer alan AE86 efsanesini iki farklı temelde geleceğe taşıdı.
Otomobil pazarı değişiyor. Birçok büyük otomobil üreticisi içten yanmalı motorları bırakarak tamamen elektrikli otomobillere odaklanıyor. Bu yeni dönemde zaman zaman geriye dönük adımlar da atılıyor. Birçok efsane klasik otomobil modeli, özel projeler ile elektrikli ya da hidrojen temelli hale getirilerek geleceğe taşınıyor. Bu projelerde genelde üçüncü parti firmaların imzası olurken, bu sefer sürecin arkasında direkt olarak Toyota yer alıyor. Firma 2023 Tokyo Auto Salon fuarı kapsamında karşımıza ses getiren AE86 H2 Concept ve AE86 BEV Concept modelleriyle çıktı. İsimlerinde de geçtiği üzere “konsept” olan bu araçlar, efsanenin orijinal tasarımını koruyor ve böylece gerçekten harika görünüyorlar. Bu tasarımın güzelliği yıllar geçse de eskimiyor.
Hazırlanan araçlardan AE86 H2 Concept, tamamen elektrikli yapıda değil. Bu araçta 1.6 litre dört silindir 4A-GEU motor özel olarak modifiye edilmiş ve hidrojen ile çalışır hale getirilmiş. Mirai’den alınan iki hidrojen tankı ile donatılan araç, ne kadarlık bir güç getiriyor açıklanmıyor ancak orijinale oranla çok daha çevreci bir yapıya sahip. AE86 BEV Concept ise tamamen elektrikli temeli üzerine kurulmuş bir model.
Batarya paketi Toyota Prius PHEV’den, elektrik motoru ise Tundra HEV’den gelen tamamen elektrikli araç, üzerine kurulduğu altyapı ile 68.4 kW (91.7 beygir) güç ve 190 Nm tork değeri getiriyor. Elektrikli olmasına rağmen altı ileri manuel vites (Lexus’un böyle bir çalışması da var) taşıyan AE86 BEV Concept, keşke seri olarak üretilse ve satışa sunulsa dedirtiyor. Ancak maalesef böyle bir amaç bulunmuyor, firmanın mevcut araçlar için dönüşüm kiti satması da beklenmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota’yı bundan önce önemli bir görüş gündeme taşımıştı. Toyota CEO’su Akio Toyoda, elektrikli otomobilleri tek seçenek olarak bırakmak istemediğini belirtti. Geçtiğimiz ay bazı açıklamalarda bulunan Akio Toyoda, bu kapsamda “Otomobil dünyasındaki büyük bir kesim elektrikli araçların tek seçenek olarak gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor.
Ancak bunun (Sadece elektrikli otomobillerin olduğu geleceğin) günümüzde bir trend olduğunu düşünüyorlar ve bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Aslında doğru cevap halen belirsiz ve kendimizi tek bir seçenekle sınırlamamalıyız.” gibi bir söylemde bulundu. Toyoda, burada ileriye dönük olarak en iyi yolun “hibrit, plug-in hibrit, hidrojen ve tamamen elektrik” gibi farklı temellerin geliştirilmesi olduğuna inanıyor.