Daralan pazar dinamiklerine rağmen performansını artırmayı başaran Toyota, 2022’nin model bazlı satış rakamlarını paylaştı.
Geride bıraktığımız yılı tedarik problemlerine rağmen başarılı seviyelerde tamamlayan Toyota, kısa süre önce detaylı rakamları paylaştı. 2022 yılında 1 milyon 80 bin 975 adetlik araç satışı bildiren Japon üretici, buna paralel olarak önceki yıla göre satışlarda yüzde 0.5 artış elde etti. Avrupa toplam otomotiv pazarının yüzde 11 gerilediği dönemde, adetlerini ve pazar payını artırmayı başaran marka, pazarda yüzde 7.3’lük rekor bir pay elde etti. Toyota, bu başarısıyla Avrupa’nın en çok satan 2. binek otomobil markası konumunu da pekiştirdi.
Toyota’nın performansındaki kilit noktada hibritler, plug-in hibritler, elektrikliler ve yakıt hücrelilerden oluşan çevreci araçlarına olan artan talep öne çıktı. Toyota Avrupa’nın elektrik motorlu araç satışları da 2021’e göre yüzde 14 artarak 718 bin 608 adet oldu. Avrupa’da toplam satışların yüzde 66’sını elektrik motorlu araçlar oluştururken, Batı Avrupa’da bu oran yüzde 74 olarak gerçekleşti.
bZ Compact