Amerika sonrası Avrupa versiyonuyla karşımıza çıkan Toyota bZ4X, iki farklı kombinasyonla pazara sunulacak.
Toyota’nın uzun süredir beklenen yeni nesil elektrik dönemi temsilcisi bZ4X ile tanışmamızın üzerinden yaklaşık bir buçuk ay geçti. Amerika’da satışa sunulacak olan versiyon üzerinden tasarım ve teknik detaylarını derinlemesine incelediğimiz modelin Türkiye dahil Avrupa’da listelere girecek versiyonları da resmiyet kazandı. 2022 model yılıyla önümüzdeki yıl içerisinde kullanıcıların beğenisine sunulacak olan Toyota bZ4X, beraberinde getireceği direksiyon sistemiyle de marka tarihine geçmeye hazırlanıyor. İlk kez Tesla’da kullanılan “simitsiz direksiyon” tasarımının kullanılacağı bZ4X, bu tasarımın “steer-by-wire” teknolojisiyle harmanlandığı ilk model olarak da tarihe geçecek.
Modelle ilgili baharat taneleri niteliğinde detaylara girmeden önce, her kullanıcının ana hatlarıyla kontrol edeceği öncü parçaları sizlerle paylaşalım. Toyota cephesi bZ4X’i Avrupa’da iki farklı motor kombinasyonuyla sunmaya hazırlanıyor. Giriş seviyesinde önden çekişli altyapının temelleri üzerine kurulacak olan tek elektrik motorlu versiyonda kullanıcıları 201 beygir güç ve 265 Nm tork değeri bekliyor. Bu kombinasyonla 0’dan 100’e hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlayacak olan tek motorlu versiyonda erişilebilecek maksimum sürat değeri ise 160 km/s olacak. Çift elektrik motorlu ve dört tekerlekten çekişli üst versiyoda ise değerler güç bazında 215 beygir, tork bazında ise 336 Nm’ye yükseliyor. Bu yükselişle birlikte bZ4X’in 0-100 verisi 7,7 saniyeye kadar iyileşiyor. Batarya tarafında ise sırasıyla 71,4 kWh ve 72.8 kWh kapasiteli seçenekler karşımızda olacak. Bu bataryalarla gerçekleştirilen WLTP standartlarındaki testler üzerinde giriş seviyesinde 450 kilometrelik menzil mümkün. 150 kW hızlı şarj desteğinin standart olarak sunulduğu ailede bu sayede 30 dakikalık dolumda yüzde 80 dolum seviyesi yakalanabiliyor.
Elektrikli ürün gamının ilk modeli olan, bu araçlar için özel olarak geliştirilen e-TNGA platformu üzerine yapılan ilk Toyota olarak da kayıtlara geçiyor. Yeni platform ile birlikte batarya, şasinin ayrılmaz bir parçası olarak tabana entegre ediliyor. Toyota bu sayede sayede alçak ağırlık merkezine, ideal ön/arka ağırlık dağılımına, kusursuz güvenlik, sürüş ve yol tutuş için yüksek gövde rijitliğine sahip olunabildiğinin altını çiziyor.