Geçtiğimiz yıl içerisinde tanıtıldığında çok ses getiren lüks araç Toyota Century SUV için hazırlanan üstü açık versiyon sergilendi.
Toyota Century SUV, Japon otomobil devinin lüks gövde gösterimlerinden birisi olarak karşımıza çıkarılmıştı. Japonya’da lanse edilen heybetli araç, dört kişilik tasarlanmış ve saatlerce içinde kalınabilecek bir yaşam alanına ve inanılmaz konforlu görünen koltuklara sahipti. Hareketli yapıdaki bu koltuklarıyla arkadaki bir yolcunun neredeyse tamamen düz olarak uzanmasına izin veren Century SUV için sunumda bir üstü açık yani “Convertible” sürümün hazırlanacağı da müjdelenmişti. İşte bu yukarıdaki videoda görebileceğiniz araç kısa süre önce Tokyo Auto Salon kapsamında görücüye çıkarıldı. Lüks amiral gemisinin bu beyaz renkli “havadar” versiyonu, açıklamaya göre emekli bir Sumo güreşçisinden gelen özel bir talep üzerine üretilmiş ve bundan sonra Sumo şampiyonları için bir geçit töreni aracı olarak kullanılacak. Aracı bundan önce ise üretim serüveni gündeme getirmişti. Japonya’daki Tahara Fabrikası’nda üretime alınan araç için 1.500 çalışan arasından son montajı gerçekleştirecek 40 kişi seçilmiş. Üç aşamalı zorlu bir sınavdan sonra aracın üretiminde yer almaya hak kazandığı belirtilen bu personel, lüks aracın üretimini mükemmel hale getirmek adına ekstra özel eğitimlere de alınmış. “Üretim hassasiyeti Toyota için her zaman önemliydi ancak Century’de bu bir takıntı haline gelmiş.” denilen üretim süreci hakkında başka ilginç bilgiler de veriliyor.
Örneğin Toyota’nın Century modeli dışındaki herhangi bir montaj hattında her bir somun veya cıvata, bir sabitleme aleti kullanılarak tek geçişte sıkılıyormuş. Century montaj hattında ise tam üç aşamalı bir somun veya cıvata sıkma süreci uygulanıyormuş. Buradan hesapla Century’deki cıvataları sıkmak için seçilen özel ekibin diğer araçlardan tam 12 kat daha uzun süre harcadığı ortaya çıkıyor, bu gerçekten dikkat çekici görünüyor. Bu yüksek üretim hassasiyeti elbette üretimi vuruyor, şu an Toyota her gün sadece üç farklı Century’yi hattan indirebiliyor.
TNGA-K olarak geçen bir mimariyi temel alan “VIP” model, gücünü 406 beygirlik 3,5-litre plug-in hibrit V6 motordan alıyor. 2.570 kg ağırlık açıklanan araç, bir minivan gibi tasarlanan elektrikli ve sürgülü arka kapılara sahip versiyonuyla da dikkat çekmeyi başarıyor. Çok yüksek bir ses yalıtımına sahip olduğu aktarılan ve bu çok da sürpriz olmayan Century SUV, bir arka konfor modunu da beraberinde getiriyor. Bu mod aktif edildiği zaman gaz ve fren kuvveti dengeli şekilde dağıtılıyor, böylelikle arkadaki kişiler daha sarsıntısız ve rahat bir yolculuk deneyimi yaşayabiliyor.