Toyota CEO’su çok net konuştu; “elektrikleşme zorunluluğu Japonya’ya pahalıya mâl olacak”

20 Eylül 2021 20:38

Japon Otomotiv Birliği kapsamında önemli açıklamalarda bulunan Toyota CEO’su Akio Toyoda, yerel hükümetin Avrupai elektrifikasyon planını eleştirdi.

Elektrifikasyon, artık sadece otomobil değil hemen her ulaşım aracı için çanları çaldıracak şekilde öncelikli. Kısa ve uzun vadeli planlamalarını duyuran markaların hemen hepsinde elektrik payının inanılmaz derecede arttığına ve satış beklentilerinin yükselişine şahit oluyoruz. Bu dönüşüm süreci daha önce Avrupa var olmamış Çinli markaları bile pazara çekerken, bir yandan da üretim tesisleriyle ilgili de paralel adımlar birbirini izliyor. Toyota CEO’su Akio Toyoda ise, Japonya’nın Avrupa’yı örnek alan bu kadar kesin bir dönüş için uygun olmadığı görüşünde. Bunun kendi ülkeleri için hazırlıklı şekilde yapılmasını ifade eden Toyoda, aksi senaryonun sürdürülebilir olmayacağının altını çizdi.

Toyota CEO’su Akio Toyoda; “Elektrikleşmede pazarlara göre sürdürülebilir adımlar atılmalı”

Aynı zamanda Honda, Isuzu ve Yamaha gibi önemli isimlerin içerisinde bulunduğu Japon Otomotiv Birliği’nde başkanlık görevini de yürüten Akio Toyoda, JAWA’nın etkinliği kapsamında yerel basınla bir araya geldi. Japon hükümetini elektriğe geçiş sürecini Avrupa’ya benzer şekilde hızlandırmasından ötürü eleştiren başarılı isim, özellikle iş gücü kaybı konusunda çok ciddi rakamlar paylaştı. Bunun kendileri için çok hayati bir dönem olduğunu ifade eden Toyoda, hükümet planı uygulanırsa 2030 itibarıyla 5,5 milyon kişinin işini kaybedebileceğini açıkladı. Bu düşüş üretim kapasitesi bazında 8 milyonluk adetle markaları da etkisi altına alabilir.

Hükümetin 2030 yılında tam elektrikli otomobile geçiş ve 2050 yılında karbon nötr hedefini içeren planını eleştiren Akio Toyoda; “Japonya’nın ihracata bağımlı bir ülke olduğu sır değil. Hükümetin karbon nötrlük odaklı planı beraberinde Japonya için bir istihdam sorununu beraberinde getirecek. Bazı politikacılara göre tüm arabaları ivedilikle elektrikliye dönüştürmemiz gerekiyor. Bazılarına göre de üretim işçiliği modası geçmiş bir alan. Ama durumun böyle olduğunu düşünmüyorum. Bizim burada yapmamız gereken Japon halkının hayatlarını devam ettirebilmeleri için işlerini geleceğe taşımak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İçten yanmalı motorların gelecekte de bir payı olacak. Eğer karşı taraf içten yanmalı motorları düşman olarak tanımlıyor ise o zaman biz neredeyse hiç araç üretemeyeceğiz. Karbon nötr politikası karbon dioksit emisyonlarına karşı atılan bir adım, içten yanmalı motorlara değil. Burada süreci iyi yönetmek gerekiyor. Karbondioksit emisyonlarını azaltmak için ülke ve bölgelerdeki farklı durumlara uygun, pratik ve sürdürülebilir adımlar atmak önemli.” ifadelerine yer verdi. Toyoda, markasının da öncülerinden olduğu hibrit teknolojisinin hala bu kapsamda çok ciddi bir silah olduğunu hatırlatarak, bu tarz araçların her geçen yıl daha verimli hale geldiğinin de altını çizdi.

İlginizi çekebilir

Toyota Yaris Cross

Paylaş