Geliştirme sürecinin uzamasına neden olan Akio Toyoda hamlesiyle, yeni Toyota GT86 için beklentiler çok daha fazla artmış durumda.
Pazara sunuldukları ilk günden itibaren birbirlerinin altyapı kardeşi olan Toyota GT86 ve Subaru BRZ, motor karakteristikleri ve sürüş dinamikleriyle ise kendilerine has bir deneyimle yollardaki varlıklarını sürdürdü.
Subaru’nun Boxer motoru sayesinde önemli bir karakteristik silaha sahip olan bu ortak altyapının süreç içerisindeki kullanıcı ilgisi ise nispeten GT86 tarafındaydı. Toyota’nın bu kadar ortak bir dinamik üzerine geliştirdiği en yakın otomobil ise BMW Z4’den başkası değil.
Yeni Supra ile birlikte ortak geliştirme süreci yürütülen bir Z4 karşımıza çıkmasına karşın, Toyota CEO’su Aikido Toyoda’nın da bizzat katıldığı geliştirme süreciyle Supra’nın kendine haz ve optimize edilmiş bir sürüş deneyimi sunduğu vurgulandı.
Şu sıralar yeni nesil GT86’nın ilgilenen mühendis ekibinin işleri biraz daha uzun sürecek gibi görünüyor. Dış basından gelen son bilgiler, Aikido Toyoda’nın ortaya çıkan sonuçtan çok fazla memnun olmadığı yönünde.
Japonya merkezli “Best Car Web” tarafından gündeme taşınan detaylarda, CEO Toyoda’nın GT86’nın sürüş dinamikleri üzerinde keskin farklılıklar görmek istediğine yer veriliyor.
Bir GT86 sahibinin aracı kullanırken BRZ ile aynı hissiyatı yaşamaması gerektiğini de vurguladığı söylenen Toyoda’nın mühendislerken yeni çözümlere yönelmelerini istediği söyleniyor.
Ebatsal verileri başta olmak üzere şasi ve altyapı elemanlarının çoğu birebir aynı olan iki otomobil arasındaki farkın oluşturulması için gözler şanzıman ve motor kombinasyonuna çevrilmiş durumda.
Buradaki beklentiler yeni vites oranları ve modifiye edilmiş bir motor gibi çalışmalara yoğunlaşılabileceği üzerine şekilleniyor. Aikido Toyoda’nın bu isteği ister istemez aracın tanıtım ve satış sürecini de olumsuz yönde etkileyecek.
Normal şartlarda 2021’nın son çeyreğine yetişmesi gündemde olan yeni GT86’nın 2022 yılına sarkmasına kesin gözüyle bakılıyor.
GT86’nın yol arkadaşı olan BRZ ise geçtiğimiz kasım ayında yenilenen versiyonuyla karşımıza çıkarılmıştı. Sıralı dört silindirli yapıda 2,4 litrelik motorla gelen yeni BRZ, 228 beygir güç ve 250 Nm torkla yola devam ediyor.
Bu değerler bir önceki nesile göre tork ve güç bazında yüzde 10 üzerinde iyileştirmeleri de beraberinde getiriyor. Subaru cephesi aracın şasisinde de önemli geliştirmeler yapmıştı.
Güçlendirme kısmında yapılan bu yenilikler, yüzde 50’yi bulan bir rijitlik iyileştirmesini getiriyor. Toyota’nın GT86’nın tanıtımını da ileriye atacak yeni reçetesi de şüphesiz şu aşamada daha fazla merak konusu olacak.
Toyota Aygo X Prologue