Sektörün devi Toyota, elektrikli araçlara olan yatırımını artıracak. Şirketin yeni CEO’su rekor gelirleri geleceğe odaklıyor.
Kısa süre önce öğrendiğimiz kadarıyla Japon otomobil üreticisinin gelirleri, mart ayına kadar olan mali yılda bir önceki mali yıla göre yüzde 21,4 artarak 45,1 trilyon yene ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Hibrit talebinin etkisiyle şirketin net kârı da bir önceki mali yıla kıyasla iki kat artarak 4,94 trilyon yene (31,9 milyar dolar ) ulaşan marka, elde ettiği yüksek geliri elektrikli otomobillere aktarmak istiyor. Başa geçen Koji Sato sonrasında elektrikli araçlara daha çok önem vermeye başlayan Toyota, geleceğini tamamen elektrikli araçlar üzerine kurmuyor yani halen içten yanmalı motora sahip araçlar geliştirmek istiyor ancak artık elektrikli modellere daha önce hiç yapmadığı kadar yatırım yapacak. Biliyorsunuz elektrikli otomobiller birer bilgisayar gibiler. Bu bağlamda firma yazılım tarafını da unutmuyor, yapay zeka destekli otomobil yazılımlarına da eskiye nazaran daha fazla para akıtılacağı belirtiliyor. Bu konuda bir analist, “Otomobil endüstrisinin savaş alanı hızla elektrikli araçlardan yapay zekaya geçmeye başlamış gibi görünüyor” diyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Eski Toyota CEO’su Akio Toyoda, otomobil sektöründe sadece elektrikli araçların olduğu bir geleceği kabul etmiyor ve içten yanmalı modellerin hayatta kalması gerektiğini savunuyordu. Daha temiz içten yanmalı motora sahip araçların üretilebileceğini sık sık dile getiren Toyoda, son açıklamasında, “BEV’ler (Bataryalı Elektrikli Araçlar) ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin, hibrit araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen motorlu araçların yine de otomotiv pazarının yüzde 70’ini oluşturacağına inandığını“ ifade etmişti.
Yani elektrikli araçların yüzde 30’un üstünde bir pazar payı elde edemeyeceğini düşünen ünlü yöneticiye, birçok kişi hak veriyor çünkü elektrikli araçların geleceğine inanmayan milyonlar bulunuyor. Ancak elektrikli araçlar kesinlikle sektörün geleceğini oluşturuyor. Özellikle katı hal piline sahip modeller 2026 ve sonrasında gelmeye başladığı zaman birçok üretici yakıt hücreli elektrikli araçları üretmekten dahi vazgeçebilir, içten yanmalı motorlar kullandığı yakıt fark etmeksizin tamamen tarih olabilir.