Dünyanın en önemli otomobil üreticileri arasında yer alan Toyota, elektrikli otomobil bataryalarında büyük bir atılım gerçekleştirdi.
The Guardian’ın şirketin karbon nötrlüğü araştırma ve geliştirme merkezi başkanı Keiji Kaita üzerinden aktardığı kadarıyla Toyota’nın, tam 1.199 kilometre menzil sunabilen ve 10 dakikada tamamen şarj edilebilen “katı hal” bataryalarını mümkün kılacak teknolojik bir atılım gerçekleştirdiği söyleniyor. Habere göre Toyota hem katı hal hem de sıvı bazlı bataryaların hazırlanmasında kullanılan malzemenin üretimini basitleştirmeyi de başarmış durumda. Şirketin bu sayede araçlarda kullanılan bataryaların ağırlık, boyut ve maliyetini yarıya indirebileceği belirtiliyor, bu da en az menzil kadar önemli görünüyor. Gelecekte lityum-iyon bataryaların yerini alacak bu yeni nesil bataryalar üzerinde çok uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil batarya teknolojisi, daha uzun süre kullanım süresi sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda devrim yaratması beklenen katı hal bataryaları, lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 800 km gibi menzilleri standart hale getiriyor, 1.200 km gibi seviyeler de yakında gelecekte kulağa uçuk gelmeyecek gibi görünüyor. Firmalar emin adımlarla menzil endişesini ortadan kaldırma yolunda ilerliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota, henüz elektrikli otomobilleri merkeze almış bir otomobil üreticisi değil. Hatta bu konuda birçok rakibinin çok gerisinde kalan firma, yüzde 100 elektrikli otomobil satışına geçmeyi 2035 yılından önce düşünmüyor. Bu tarih direkt olarak firmanın Avrupa’daki en üst düzey yöneticisinden geliyor, elbette böyle uzun vadeli bir süreçte çok büyük değişiklikler olma ihtimali bulunuyor. Bu konuda geçtiğimiz yıl Toyota’nın eski CEO’su yaptığı bir açıklama ile çok dikkat çekmişti. Akio Toyoda, “Otomobil dünyasındaki büyük bir kesim elektrikli araçların tek seçenek olarak gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor. Ancak bunun (Sadece elektrikli otomobillerin olduğu geleceğin) günümüzde bir trend olduğunu düşünüyorlar ve bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Aslında doğru cevap halen belirsiz ve kendimizi tek bir seçenekle sınırlamamalıyız.” gibi ilginç bir söylemde bulunmuştu.
Toyoda, burada ileriye dönük olarak en iyi yolun “hibrit, plug-in hibrit, hidrojen ve tamamen elektrik” gibi farklı temellerin geliştirilmesi olduğuna inanıyordu. Polestar firmasının sürdürülebilirlik konusundaki üst düzey ismi Fredricka Klaren ise bu konuda farklı bir görüş bildirmişti. Yaptığı açıklamalar kapsamında küresel ısınma konusunda zaman kaybedilmemesi gerektiğini belirten Klaren, “Bu mümkün değil. Fosil yakıtları kullanmaya devam edemeyiz.” demişti. Toyota daha sonra başa geçen yeni CEO’su ile beraber yapılan açıklamalar ile elektrikli otomobillere daha fazla ağırlık vereceğini aktarmıştı.
Toyota planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası