Düzenlenen özel bir etkinlikte konuşan Toyota yönetimi, sadece elektrikli otomobil satma planlarını erken olarak değerlendirdi.
Son birkaç yıl içerisinde tanıtımı gerçekleştirilen otomobillere baktığımızda, gerek konsept gerekse seri üretimde elektriğin net şekilde ön planda olduğunu görebiliriz. Pek çok üretici sadece 1 yılda pazarda pay sahibi olacak iddialı bir ürün gamını podyuma çıkarttı bile. Küresel pazardaki satışları da artış eğrisini sürdüren elektrikli otomobiller, Japon kanadında ise nispeten daha sakin ilerliyor. Uzun yıllardır hibrit denildiğinde akla gelen ilk üretici konumunda olan Toyota da, elektriğe geçiş sürecini hızlı bulanlar arasında.
Geçtiğimiz günlerde düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında süreci değerlendiren Toyota Yöneticisi Shigeki Terashi, ürün gamında tek bir opsiyon üzerinde durulma hamlelerini günümüz şartlarında erken bulduğunu ifade etti. Pek çok markanın önümüzdeki 10 yılın sonunda sadece elektrikli araçlar satma stratejilerine de değinen Terashi; “Şu anda otomobilleri tek bir altyapı üzerinden satışa sunmak için çok çok erken. 2050 yılına kadar farklı güç seçeneklerinin sokaklarda olmasını tercih ediyoruz.” ifadelerine yer verdi.
Toyota bZ4X