Toyota, elektrikli otomobillere manuel olarak 14 vites sunabilir

07 Aralık 2023 09:16

Dünyanın en önemli otomobil üreticileri arasında yer alan Toyota, elektrikli otomobillerinde de manuel vites sunmak adına çalışıyor.

Elektrikli otomobil modelleri yapıları gereği içten yanmalı standart araçlardaki manuel vites sistemlerine sahip değiller. Artık günümüzde birçok içten yanmalı otomobil modelinde de manuel vites yer almıyor. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan sürücüler, sağladığı büyük sürüş kolaylık nedeniyle sadece otomatik vitesli araçları tercih ediyor. Ancak halen manuel vites sevenler bulunuyor, vites değiştirme keyfini elektrik dönüşümünde dahi kaybetmek istemeyenler sık sık şikayette bulunuyor. Bunu gören Toyota, geçtiğimiz yıl elektrikli otomobiller için bir manuel vites teknolojisi geliştirmeye başlamıştı. Bu sistem, sayfanın en altındaki video içerisinde görebileceğiniz tamamen elektrikli bir Lexus UX300e prototipi üzerinde test ediliyor ve bugün yine gündemde yer alıyor. Çünkü Toyota’nın aldığı yeni ortaya çıkan patentler, bu altyapıda manuel olarak 14 vitesin dahi sunabileceğini gösteriyor. Bu sistemde sürücü aktarıldığı kadarıyla tam olarak nasıl bir vites oranı istediğini seçebilecek. Sistem dijital temel üzerine kurulduğundan kısa ya da uzun vites aralıkları belirlenebilecek ve böylelikle vites değiştirmeyi çok sevenler isterlerse “Hızlı ve Öfkeli” filmlerindeki gibi hiç boş kalmayacak gibi görünüyor.

Sistemi bundan önce gündeme getiren Arstechnica’dan bir gazetecinin sistemin güncel halini Japonya’da test etmesi olmuştu. Bu kapsamda verilen bilgilere göre ilginç altyapının arkasında elektrikli otomobilleri ancak geliştirdiği bu manuel vites sistemi ile sevebildiğini söyleyen Isami Yoichiro yer alıyor.

Bu teknolojinin amacı, içten yanmalı motor ile çalışan manuel vitesli bir aracın getirdiği hissiyatı taklit etmek ve böylece sürüş keyfini ya da başka bir deyişle sürücünün sürüşe olan etkisini artırmak. Bu dijitalleştirilmiş bir manuel vites değişimi sunan sistemde, ilk kalkış dijital bağlantı kullanan debriyaj ile gaz arasındaki klasik denge ile yapılıyor ve test eden kişinin söylediği kadarıyla süreçte stop ettirme” dahi bulunuyor.

-Isami Yoichiro tarafından elektrikli araçlar için hazırlanan vites ve pedal sistemi böyle görünüyordu-

Elbette burada her şey elektronik olarak ilerliyor, devir sesi ise sanal olarak üretilerek aracın yerleşik hoparlör sisteminden aktarılıyor. Test edilen araçta devri 7.500’e sabitleyen ve buna ulaşıldığı zaman vites değiştirilmezse gücü kesen şirket, testi gerçekleştiren kişiye zevkli bir elektrikli sürüş deneyimi yaşatmayı başarmış görünüyor.

Bu sistemin gerçek araçlar içerisinde kullanımı için yılın başında yüzde 100 kesin konuşulmasa da 2026 tarihi verilmişti. Hem Toyota hem de Lexus elektrikli araçlar için düşünülen manuel vites sistemi, bazı kişilerin oldukça hoşuna gidebilir, genel olarak aşırı “hissiz” elektrikli araçlara biraz sürüş keyfi katabilir.

Toyota manuel vites planı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

Paylaş