Dünyanın en önemli otomobil üreticileri arasında yer alan Toyota, bugün ilginç bir açıklama ile gündemde ses getiriyor.
Otomobil pazarı değişiyor. Birçok büyük otomobil üreticisi içten yanmalı motorları bırakarak tamamen elektrikli otomobillere odaklanıyor, geleceğin sadece burada olduğunu görüyor. Tesla’nın etkisiyle oluşan bu dönüşüm, günümüzde teknoloji firmalarını dahi derinden etkiliyor. Xiaomi, Apple ve Sony gibi daha önce otomobil üretmeyen firmalar aktif olarak elektrikli otomobil geliştiriyor. Bu konuya elbette dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota da uzak kalmıyor. Ancak şirketin CEO’su Akio Toyoda, elektrikli otomobilleri tek seçenek olarak bırakmak istemiyor.
Kısa süre önce bazı açıklamalarda bulunan Akio Toyoda, bu kapsamda “Otomobil dünyasındaki büyük bir kesim elektrikli araçların tek seçenek olarak gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor. Ancak bunun (Sadece elektrikli otomobillerin olduğu geleceğin) günümüzde bir trend olduğunu düşünüyorlar ve bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Aslında doğru cevap halen belirsiz ve kendimizi tek bir seçenekle sınırlamamalıyız.” gibi ilginç bir söylemde bulundu.
Toyoda, özetle ileriye dönük olarak en iyi yolun “hibrit, plug-in hibrit, hidrojen ve tamamen elektrik” gibi farklı temellerin geliştirilmesi olduğuna inanıyor. Pazarı sadece tamamen elektrikli araçlar ile sınırlamak istemeyen Toyoda, bu konuda birçok firmadan ve önemli sektör yetkilisinden farklı düşünüyor. Şu an birçok dev firma ve bu firmaların üst düzey yetkilileri, ülkelerin içten yanmalı araçlara yönelik getirdiği ve ileride getireceği yasakları düşündüklerinden geleceği sadece elektrikli araçlar üzerine kurmak istiyor.
Toyota bizim gündemimize bundan önce Lexus ile ortaklaşa geliştirilen bir elektrikli otomobillere özel manuel vites sistemi ile gelmişti. Bu halen detaylandırılmayan sistem, buradaki video içerisinde görebileceğiniz tamamen elektrikli bir Lexus UX300e prototipi üzerinde test ediliyor.
Bu teknolojinin amacı, içten yanmalı motor ile çalışan manuel vitesli bir aracın getirdiği hissiyatı taklit etmek ve böylece sürücü keyfini ya da başka bir deyişle sürücünün sürüşe olan etkisini artırmak olarak açıklanıyor. Bu dijitalleştirilmiş bir manuel vites değişimi sunacak sistemin henüz gerçek kullanıma ne zaman gireceği bilinmiyor.