Toyota, General Motors’un Amerika’daki satış liderliğini 90 yıl sonra elinden aldı
“Büyük Üçlü”nün köklü üyesi General Motors, 90 yıldır elinde tuttuğu Amerika merkezli satış liderliğini 2021’de Toyota tarafına bıraktı.
Geride bıraktığımız 2021 yılı otomobil dünyası için pek çok alanda kilometre taşına sahne oldu. Pandemi koşullarının etkisini hala hissettirmesi sebebiyle üretim ve satış hedeflerinden geri kalan markalar, bir yandan da elektriğe geçiş sürecinde vites artırmak için adımlarını ortaya koydu. Böylesine bir kriz ortamında süreci fırsata çevirmeyi başaranlar da olmadı değil elbette. Bunun en büyük göstergesinin Toyota olacağına hiç şüphe yok. Amerika merkezli olarak 90 yıldır devam eden bir saltanatı yıkan Japon üretici, General Motors’un tahtına oturdu. Paylaşılan yeni rakamlar sonrasında ortaya çıkan tablo, Toyota’nın 2021’de Amerika’da en çok satan otomobil şirketi olduğunu gösteriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota çip krizine rağmen Amerika pazarında önemli bir büyüme yakaladı
Köklü bir Amerikalı üreticiyi kendi evinde böylesine uzun bir zaman diliminin ardından geride bırakan Toyota, Lexus gibi diğer markalarıyla birlikte bölgede 2,3 milyon adetlik satış rakamı yakaladığını duyurdu. Tahtın eski sahibi olan General Motors ise, içerisinde barındırdığı Chevrolet, GMC ve Cadillac gibi örneğini artılabileceğimiz tüm markalarıyla birlikte 2021 yılında 2,2 milyon adetlik satış yakaladı. 2022 yılına göre kendi tablosunun yüzde 13 oranında gerisinde kalan GM, Toyota’nın 114 bin adet gerisinde konumlanıyor. Toyota’nın çip krizine rağmen Amerika satışlarını 2020’ye göre yüzde 10 oranında artırması da kesinlike konuşulması gerekenler arasında.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tedarik sıkıntılarını kendi içerisinde temel problem olarak gören GM’in de kapıda olan dönüşüm trendlerine ayak uydurması gelecek için hayati önem taşıyor. Nitekim “Büyük Üçlü” arasında yer alan ezeli yerli rakip Ford’un, F-150 Lightning ile kısa sürede yakaladığı satış başarısı burada çok önemli bir örnek teşkil ediyor. Amerika pazarı için 2021 yılı odağında gelen satış verilerinde Hyundai ve Mazda gibi diğer Uzak Doğulu üreticiler ile birlikte Volkswagen gibi Avrupalı üreticilerinde pay artırması dikkat çekiyor. Bu markalar arasında özellikle Hyundai’nin 2020’ye göre satışlarını yüzde 20’ye yakın artırmış olması da Güney Koreli üreticinin sağlam adımlarla geldiğinin kanıtı niteliğinde.