Bu zamana kadar karşımıza çıkan elektrik dönüşümleri arasında en akılda kalıcılardan birisi olacak Toyota GT86 projesinin arkasında bir otomobil meraklısı var.
Son zamanlarda daha çok klasik modellerde gördüğümüz elektrik dönüşümleri, aslında gelecekteki popüler uygulamalardan biri olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Hummer, Mercedes G-Serisi ve Jaguar E-Type gibi örneklerle iyice kullanıcıların ilgisini çekmeye başlan bu projelere bir isim daha ekleniyor. Subaru BRZ ile aynı genleri paylaşan Toyota GT86, içten yanmalı motorunu bir kenara bırakarak batarya ve elektrik motoruyla karşımıza çıkıyor. Almanya’da yaşayan bir meraklı tarafından gerçekleştirilen projede elde edilen sonuçlar, performans noktasında da hiç fena sayılmaz.
Philip Schuster isimli bir kullanıcının hayalini hayata geçirmesiyle oluşan projede aslında bir başka otomobil daha var. Detaylara baktığımızda Schuster’in 2014 model Nissan Leaf‘in elektrik altyapısından faydalandığını görüyoruz. Motorda yapılan modifikasyonlarla birlikte ise ortaya 200 beygir güç ve 400 Nm tork gibi parmak ısırtacak rakamlar çıkmış durumda. Üretilen bu değerleri arka tekerlekten yere aktaran elektrikli Toyota GT86’nın şanzıman kısmında ise 6 kademeli ünitenin kullanımına devam edildiği görülüyor. Sözü daha fazla uzatmadan projenin yatarıcısı tarafından paylaşılan ivmelenme gösterimiyle sizleri baş başa bırakalım.