Toyota hibrit otomobil satışlarında pay artışıyla dikkat çekiyor

18 Ekim 2021 09:00

Elektrikli otomobillere geçiş sürecinin önemli aktörü olan hibrit modellerde satış payı artarken, Toyota da buna paralel eğride başarısını yukarıya taşıyor.

Ürün gamının elektrik dönüşümünde entegrasyonu hızlı şekilde atan markalardan birisi olan Toyota, hibrit otomobil pazarındaki konumunu güçlendiriyor. Son yıllarda Avrupa başta olmak üzere dünyada ve Türkiye’de çevreci araçlara yönelim Toyota’nın hibrit araç satışlarına yansımış durumda. Toyota hibrit otomobil satışlarında tüm dünyada 18 milyon 321 bini geçerek bu teknolojide öncü ve lider kimliğini pekiştirdi. Türkiye’de ise yılın ilk 9 ayında gerçekleşen 36 bin 824 adet hibrit otomobil satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 186’lık artış gösteriyor. Bu artışta özellikle kurumsal şirketlerin filo tercihlerinde hibrite yönelmelerinin de etkisi oldu.

Toyota Avrupa’da geçen yıla göre yüzde 21 büyüme yakaladı

Türkiye toplam pazar satışları içinde hibritlerin payı 2012 yılında sadece yüzde 0,04 iken, 2020 yılında yüzde 2,91’e, 2021 yılının Ocak-Eylül döneminde de yüzde 8,5’e ulaştı. Toyota, yılın ilk 9 ayında Türkiye’de 14 bin 269 adet hibrit otomobil satışı gerçekleştirdi. Toplam Toyota binek satışları içinde yılın ilk 9 ayında hibritlerin payı yüzde 41’e ulaşırken ülkemizde üretilen Corolla Hybrid, 12 bin 81 adetle en çok tercih edilen hibrit model oldu. Yine Türkiye’de üretilen C-HR Hybrid de 1.848 adetle Corolla Hybrid’i takip etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Toyota Avrupa toplam satışları da ilk 9 ayda büyümeye devam ediyor. Yılın ilk 9 ayındaki satışlar geçen yıla göre yüzde 21 büyümeyle 805 bin 181 adet olarak gerçekleştiğini görüyoruz. Bu rakamlarla birlikte geçen yıla göre 0.7 puan artış ile yüzde 6.4’lük pazar payı elde etti. Toplam Toyota satışları içindeki hibrit satışları da geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artarak 470 bin 712 adet olarak kayıtlara yansıdı. Bu rakamlarla Toyota’nın toplam satışları içinde hibritlerin oranı Batı Avrupa’da yüzde 70’e, tüm Avrupa kıtasında da yüzde 59’a ulaşmış oldu. Avrupa’da en çok satılan Toyota logolu hibrit otomobil 130 bin 630 adetle Yaris Hybrid olurken bunu 129 bin 895 adetle Corolla hibrit ürün gamı, 91 bin 454 adetle de Toyota C-HR Hybrid izliyor.
Paylaş