Elektrikli otomobillere geçiş sürecinin önemli aktörü olan hibrit modellerde satış payı artarken, Toyota da buna paralel eğride başarısını yukarıya taşıyor.
Ürün gamının elektrik dönüşümünde entegrasyonu hızlı şekilde atan markalardan birisi olan Toyota, hibrit otomobil pazarındaki konumunu güçlendiriyor. Son yıllarda Avrupa başta olmak üzere dünyada ve Türkiye’de çevreci araçlara yönelim Toyota’nın hibrit araç satışlarına yansımış durumda. Toyota hibrit otomobil satışlarında tüm dünyada 18 milyon 321 bini geçerek bu teknolojide öncü ve lider kimliğini pekiştirdi. Türkiye’de ise yılın ilk 9 ayında gerçekleşen 36 bin 824 adet hibrit otomobil satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 186’lık artış gösteriyor. Bu artışta özellikle kurumsal şirketlerin filo tercihlerinde hibrite yönelmelerinin de etkisi oldu.
Türkiye toplam pazar satışları içinde hibritlerin payı 2012 yılında sadece yüzde 0,04 iken, 2020 yılında yüzde 2,91’e, 2021 yılının Ocak-Eylül döneminde de yüzde 8,5’e ulaştı. Toyota, yılın ilk 9 ayında Türkiye’de 14 bin 269 adet hibrit otomobil satışı gerçekleştirdi. Toplam Toyota binek satışları içinde yılın ilk 9 ayında hibritlerin payı yüzde 41’e ulaşırken ülkemizde üretilen Corolla Hybrid, 12 bin 81 adetle en çok tercih edilen hibrit model oldu. Yine Türkiye’de üretilen C-HR Hybrid de 1.848 adetle Corolla Hybrid’i takip etti.