reklamı kapat

POPÜLER

Toyota Hilux Champ

Toyota Hilux Champ bir yarış aracına dönüştürülmüş

Asya pazarları için hazırlanan bütçe dostu pickup modeli Toyota Hilux Champ, ilginç bir adım atılarak yarış aracına dönüştürülmüş.

Toyota Gazoo Racing Tayland tarafından hazırlanan Toyota Hilux Champ temelli yarış aracı, Tayland merkezli Süper Pikap şampiyonasında kullanılıyor. Aerodinamik açıdan büyük değişikliklerin yapıldığı araç, yarışlarda özel modifiye edilen Isuzu D-Max, Mitsubishi Triton ve Ford Ranger ile mücadele ediyor. Arkasında büyük bir rüzgarlık yer alan model, gücünü 148 beygirlik 2,4 litrelik turbo dizel motordan alıyor. Bu motorda yarış için yeni bir turbo, daha büyük ara soğutucular, özel bir egzoz sistemi ve fazlası yer alıyor. Gücün manuel bir şanzıman aracılığıyla arka tekerleklere gönderildiği model, sürücüyü tamamen saran Sparco koltuğun ve roll-cage’in kullanıldığı yarış için özel bir kokpitle piste çıkarılıyor.

Toyota bundan önce bir açıklama ile dikkat çekmişti. Eski Toyota CEO’su Akio Toyoda, “Japonya’da otomotiv sektöründe çalışan 5,5 milyon kişi var. Bu kişilerin arasında uzun süredir motorla alakalı iş yapanlar da var. Elektrikli araçlar tek seçenek haline gelirse, bu insanlar işlerini kaybedecek.”  açıklamasında bulundu. Toyoda çok uzun bir süredir otomobil sektöründe sadece elektrikli araçların olduğu bir geleceği kabul etmiyor ve içten yanmalı modellerin hayatta kalması gerektiğini savunuyor.

Daha temiz içten yanmalı motora sahip araçların üretilebileceğini dile getiren Toyoda, bir açıklamasında “BEV’ler (Bataryalı Elektrikli Araçlar) ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin, hibrit araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen motorlu araçların yine de otomotiv pazarının yüzde 70’ini oluşturacağına inandığını ifade etmişti.

Yani elektrikli araçların yüzde 30’un üstünde bir pazar payı elde edemeyeceğini düşünen yöneticiye, birçok kişi hak veriyor çünkü elektrikli araçların geleceğine inanmayan milyonlar bulunuyordu. Ancak elektrikli araçlar kesinlikle sektörün geleceğini oluşturuyor. Özellikle katı hal piline sahip modeller 2026 ve sonrasında gelmeye başladığı zaman birçok üretici yakıt hücreli elektrikli araçları üretmekten dahi vazgeçebilir, içten yanmalı motorlar kullandığı yakıt fark etmeksizin tamamen tarih olabilir.

Toyota Hilux Champ yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu